Программа «РозворотUA» — совместный проект информационного агентства «ГолосUA» и «Радио Эра FM». Звучит по средах на волнах этой радиостанции.
Эфир за 21.03.2012 г. Ведущая — Оксана Ващенко.
Оксана Ващенко: Нові штрафні санкції за перевищення швидкості можуть бути запроваджені для водіїв уже в травні цього року. Відповідний законопроект напрацьований, в якому карати планують за даними фото- та відеофіксації за перевищення швидкості, неправильне перевезення дитини в машині та їзду напідпитку.
В ефірі програма «РозворотUA». З вами Оксана Ващенко. Вітаю вас.
Отже, які штрафні санкції пропонується запровадити та за які порушення Правил дорожнього руху, про все це й будемо говорити в рамках нашої програми.
А у нас сьогодні в студії Володимир Резніков — заступник начальника управління ДАІ МВС України. І Андрій Жуковень — активіст громадського проекту «Дорожній контроль.
Для того щоб розпочати, хотілося б проаналізувати ті штрафи, які вже є, наскільки вони малі чи середні й чому все-таки законодавці ініціюють збільшення цих штрафів. Було дуже багато інформації стосовно того, що є відповідний законопроект, який, як вам відомо, напрацювали представники Партії регіонів, і там ідеться, зокрема, про те, що якщо нині визначено мінімальний штраф 255 гривень за перевищення швидкості понад двадцять кілометрів, то тепер пропонується, якщо водій перевищує швидкість, скажімо, на десять кілометрів за годину, штраф буде коливатися від 255 до 340 гривень, більш, ніж на двадцять кілометрів за годину — 350-510 гривень, і більш ніж на тридцять кілометрів за годину — 510-680 гривень.
Те, що зараз двісті п’ятдесят п’ять гривень замало, але, скажімо, чи нові штрафні санкції будуть дисциплінувати, чи це така, знаєте, «проба пера»? Пане Володимире, вам слово.
Володимир Резніков: Дякую. Я хотів би звернути увагу на те, що цим законопроектом, який розглянув Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Верховної Ради, перша за все, планується внести зміни до низки нормативних актів. А саме до одинадцяти законів України різного роду. Тільки до одного закону Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачається внесення двадцяти трьох змін. Зокрема, запровадження окремих статей, згідно з якими буде можливо здійснювати нагляд за дорожнім рухом, не використовуючи при цьому людський фактор. Тобто уникаючи правовідносин або взагалі відносин між водієм — потенційним порушником, якщо він буде вчиняти протиправні дії, та міліціонером.
Цим законопроектом буде передбачено, зараз там така норма міститься, пропозиція буде обговорюватися, щоб уникнути спілкування водія (громадянина) та міліціонера, який має право приймати рішення: або карати порушника, якщо він порушить Правила дорожнього руху, або милувати.
Оксана Ващенко: Ви говорите про що: про фото-, відеофіксацію?
Володимир Резніков: Йдеться саме про спосіб виявлення порушень Правил дорожнього руху, використовуючи стаціонарні спеціальні прилади, які працюють в автоматичному режимі без участі оператора. Тобто без участі особи.
Оксана Ващенко: Без даішника, який стоїть на дорозі і або піднімає, або опускає цей прилад?
Володимир Резніков: Так, це повинна бути стаціонарно встановлена камера, яка немає ніякого відношення, як ви кажете, до даішника, який або дає команду зупинитися, або дозволяє рухатися. Тобто це буде спеціальна техніка, яка жодного відношення безпосередньо до співробітника ДАІ не повинна мати взагалі.
Оксана Ващенко: Але, ви знаєте, от коли інший міністр, який зараз, скажімо, вже не є міністром, а перебуває взагалі в інших місцях, пішов на запровадження такої європейської норми, тобто фіксації на фото- та відеозйомку порушень, то стикнулися з багатьма проблемами: з невідповідністю приладів, які не були готовими до фіксації того чи іншого порушення, з фіктивними взагалі листами, які приходили до людей, й це викликало масове обурення. Здавалося б, європейська норма, але якась така — на український лад.
Володимир Резніков: Погоджуюся з вашим зауваженням. Дійсно, ви кажете розумні речі, коли звертаєте увагу на європейський досвід. Єдина країна в Європі, яка не має такого способу фіксації правопорушень, як автоматична фіксація, це Кіпр. Решта країн використовують уже давно такий спосіб контролю, який дає можливість уникнути корупційної складової між співробітником поліції та громадянином. Такий спосіб використання спеціальних технічних приладів говорить про те, що принцип невідворотності покарання буде працювати на сто відсотків. І незалежно від того, хто керуватиме транспортним засобом — чи то буде правоохоронець, чи співробітник законодавчої гілки влади, чи звичайна людина, все одно факт виявлення правопорушення цією спеціальною технікою буде доведений до логічного завершення, й особа, яка вчинить це правопорушення, повинна буде сплатити штраф.
Виникає питання, яке треба обговорити, й про це треба серйозно казати, що в той спосіб, у який використовувалася так звана система фотофіксації, яка застосовувалася раніше в 2009 році, що використовувалася для здійснення нагляду за дорожнім рухом і друкувалися так звані «листи щастя», спосіб, тобто технічна реалізація задуму була недосконалою через те, що використання приладів «Візир», які за своїми технічними характеристиками не дозволяли говорити про стовідсотково достовірну виявлену інформацію за фактами правопорушень, які фіксувалися саме в автоматичному режимі. Тому й було незадоволення громадян, у окремих випадках були зловживання і з боку інших осіб, які не мали відношення до співробітників правоохоронних органів. Тобто спосіб, який було обрано для такого використання приладів, фактично похоронив гарну ідею, бо на сьогоднішній день нічого розумнішого, нічого достовірнішого, ніж автоматична фіксація з використанням бездоганної техніки в Європі, й узагалі в розвинутому світі, не існує.
Оксана Ващенко: А де гарантія того, що цей експеримент вдасться, якщо перший варіант був невдалим? Розумієте, тут теж існують ризики й витрата величезних коштів, про які ми так само можемо поговорити, які так само треба витратити з бюджету такої небагатої країни, як Україна, зважаючи на всі ці сьогоднішні соціальні ініціативи Президента й узагалі. Скільки коштів зараз на це потрібно — це теж величезне питання. І якщо знову не вийде, то виходить, що ми постійно працюємо в нікуди.
У нас присутній сьогоднішній ваш візаві Андрій. Ваша громадська організація однозначно вивчала ситуацію, яка склалася, й ті норми, які фактично вже деякі й працювали щодо автоматичної відео- та фотофіксації правопорушень. Але скажіть, як ви думаєте, які гарантії от того, що така ініціатива зараз може запрацювати насправді по європейському, як хоче зараз зробити Україна?
Андрій Жуковень: На самом деле таких гарантий нет абсолютно. На сегодняшний день не существует такой техники в Украине, которая гарантированно фиксировала бы скорость, если мы говорим о превышении скорости, а я так понимаю, что это основная функция будет автоматической фиксации — превышение скорости. У нас не существует подобной техники, которая бы гарантированно сопоставила бы скорость автомобиля со скоростью данного транспортного средства, что именно эта скорость соответствует данному транспортному средству.
Оксана Ващенко: Але ж дивіться, в Європі це працює, й удало працює. Зразу штрафують, одразу на місці оплачують штрафи, немає жодних проблем. Чому це не працює в Україні?
Андрій Жуковень: У нас это не работает потому, что у нас это делается таким образом, чтобы можно было водителя обмануть: приписать ему скорость другого транспортного средства. Все мы помним или многие из нас помнят случай, когда водителям приходили штрафы со скоростью бензоколонки 86 километров в час. Фотография зафиксирована на том же самом «Визире», который сфотографировал бензоколонку, и приходило два снимка: один снимок автомобиля со скоростью 86 километров в час, а другой снимок бензоколонки тоже со скоростью 86 километров в час.
Оксана Ващенко: А от ви знаєте, яка техніка буде використовуватися зараз? Які технічні можливості зараз є у держави для фіксації таких порушено?
Андрій Жуковень: Это я говорю о том, что есть на сегодняшний день, потому что «Визирь» до сих пор используется на дорогах Украины.
Оксана Ващенко: Але сказали, що не будуть уже використовувати «Візир», принаймні в стаціонарному режимі. Я правильно вас зрозуміла, чи ні?
Володимир Резніков: Ніхто не хоче слухати, ми…
Андрій Жуковень: Тот же самый прибор «ТруКам», который очень дорогой и который идеально, по мнению сотрудников ГАИ, фиксирует скорость правонарушителя, также имеет огромное количество огрехов, сами сотрудники ГАИ об этом говорят. Рассказывали о том, каким образом можно приписать скорость другого автомобиля стороннему водителю. И это касается прибора «ТруКам», о котором громче всех они же говорили, что он самый защищенный. Опять-таки, где гарантия, что штрафовать будут всех? Ведь с того же прибора, суперзащищенного прибора «ТруКам» на сегодняшний день сотрудниками ГАИ элементарно удаляются снимки правонарушителей, которые за определенное вознаграждение, скажем так, договариваются с инспектором.
Оксана Ващенко: Всі хочуть знати, чи будуть працювати чесні правила для всіх. Якщо ми говоримо про чесні прибори, то чи знаєте ви, якої марки це будуть прилади, якої вартості, де вони використовуються в інших державах?
Володимир Резніков: Дякую. На жаль, наш сьогоднішній колега не вникав у суть питання, яке розглядається сьогодні. І взагалі ваша тактика ведення співбесіди полягає в тому, щоб жити за принципом «заперечення заперечення». Тобто, ви завжди кажете про те, щоб не робила держава, щоб не робила Державтоінспекція, навіть якщо це й розумні нововведення — а це європейська методика, це європейський досвід, який працює в демократичних державах, вам це все одно не подобається саме через те, що це запроваджується Державтоінспекцією. Тобто ви ще не знаєте про що йдеться, ви не вивчили законодавство, не вивчили цей законопроект, яким передбачено внесення змін, здійснення яких саме…
Стосовно того, щоб робити якісь висновки і звертати увагу наших слухачів на те, що співробітники ДАІ вам щось кажуть, треба про це говорити переконливо й мати для цього певну достовірну інформацію.
А стосовно чесної фіксації, приладу чесного вимірювання… До речі сам прилад «ТруКам», переклад цієї назви з англійської мови означає «чесна камера». Так от я хочу вас запевнити, і я вашому колезі вже пропонував в телевізійному ефірі, якщо у вас є бажання, дійсно показати й спробувати зайти на це поле й подивитися на ситуацію очима співробітника ДАЇ, не просто займатися окремими видами діяльності, які ви зараз здійснюєте, а подивитися й спробувати самим попрацювати з цією технікою. І я вас переконаю за п’ять хвилин, що будь-яка фальсифікація з використанням такої техніки є апріорі неможливою. Для цього треба мати тільки бажання. Спробуйте, знайдіть час.
Оксана Ващенко: Давайте ми не будемо використовувати наш ефір, цей «золотий час» для того, щоб ви з’ясовували свої стосунки, які колись були на телебаченні. Я так розумію, що будуть використовуватися саме прилади фірми «ТруКам», так? />
Володимир Резніков: До речі, щоб ми з’ясували, які прилади потрібно використовувати, перш за все, треба зробити, щоб така можливість використовувати будь-яку техніку, давайте, поки що не будемо говорити про техніку, щоб це було можливо на законодавчому рівні. Тобто спочатку ми визначимо спосіб, у який ми будемо це робити, нехай це буде врегульовано на рівні законодавства, дозволено законом. До речі, сьогодні це робити не можна, тому що не дозволяється законодавство. А вже потім завдання держави, завдання уповноваженого органу зробити…
Оксана Ващенко: Провести тендер і найкращий вибрати.
Володимир Резніков: Визначити, саме головне, визначити, сучасну техніку, створити умови щоб не було жодних фальсифікацій. Бо, я ще раз кажу, гарна ідея була похована через те, що спосіб, у який вона була реалізована, просто був жахливий.
Оксана Ващенко: Ви як людина, яка довгий час працює в цій системі, скажіть, скільки для України потрібно таких камер, щоб установити?
Володимир Резніков: Таку цифру можна назвати, але, повірте мені, для того, щоб говорити про камери фотофіксації, ми повинні визначити, які види правопорушень ми будемо виявляти. Наприклад, Варшава має камер фотофіксації, які встановлюються на території міста, близько ста п’ятдесяти. В Відні розташовано близько чотирьохсот таких приладів. При цьому з цих чотирьохсот ящиків, у яких спеціально розташовуються техніка, залишаються працюючими, тобто оригінальними, або дійсно у робочому стані близько ста, а решта залишаються вільними. Тобто вони використовуються як муляжі. Яку кількість техніки необхідно використовувати на автодорогах нашої держави, щоб урегулювати це питання, потрібно з’ясовувати. Треба врахувати, що ми…
Оксана Ващенко: Ви не хочете сказати про цю кількість зараз?
Володимир Резніков: Я хочу, щоб ви зрозуміли, для того, щоб ми знали, яка кількість потрібна, треба оцінити, що ми повинні фіксувати камерами фотофіксації.
Оксана Ващенко: Перевищення швидкості…
Володимир Резніков: Законом пропонується перевищення швидкості — раз. Виїзд на зустрічну смугу — два. Проїзд на заборонний сигнал світлофора — три. Проїзд на червоний сигнал при переїзды через залізничні переїзди, і порушення заборони рухатися тротуарами та пішохідними доріжками. Тобто п’ять основних видів заборон на сьогоднішній день передбачено цим законопроектом. Це саме ті види правопорушень, які планується фіксувати, виявляючи ці правопорушення не співробітниками Державтоінспекції, а спеціальною технікою.
Якщо говорити, яка кількість таких приладів необхідна, наприклад, для міста Києва, то я вважаю, що потрібно оцінити можливості та інфраструктуру, наприклад, тієї ж самої Варшави.
Оксана Ващенко: Скільки таких приладів використовують у Варшаві?
Володимир Резніков: Використовується близько ста, але існують можливості на чотириста. У Відні приблизно така сама ситуація.
Оксана Ващенко: Але в масштабах України ці цифри мають бути зовсім іншими. Звертаюся до Андрія. Скажіть, громадська організація має рецепт виходу з ситуації, яка склалася зараз на дорогах? Тобто, щоб прибрати якимось чином цей людський фактор, який може впливати на фотовідеозйомку, як це зараз планується зробити у відповідних змінах до чинного законодавства?
Андрій Жуковень: Прежде всего нужно понять, для чего этот законопроект хотя принять, какая цель преследуется, принятием этого законопроекта. Если мы хотим обеспечить более безопасное передвижение на дорогах, то нужно начинать, во-первых, не с автоматической фотовидеофиксации, а с того, что еще не сделано на сегодняшний день. На сегодняшний день мы имеем разбитые дороги, имеем абсолютно аварийные участки, на которых сотрудники ГАИ зачастую не становятся, потому что это неприбыльные места.
То есть, где участок аварийный, даже в Киеве я могу несколько таких примеров назвать, где каждый день чуть ли по несколько ДТП происходит, тем не менее, там работники ГАИ не патрулируют. То есть, для чего все это делается? Для чего принимается этот законопроект? Если мы хотим поднять штрафы для того, что увеличить бюджет, то это один вопрос.
Оксана Ващенко: Але, як ви знаєте, існує інша проблема — є недобросовісні водії. Скажімо я, як водій теж зі стажем, можу сказати, що я дотримуюся Правил дорожнього руху, бо в мене за задньому сидінні сидить одна дитина й друга дитина. А інший водій може бути напідпитку, дитина там, батько, якої може вирішити будь-які питання. Тобто це вже зовсім інша ситуація. І виходить, для одних потрібно ці правила робити, скажімо, жорсткішими, а для інших, щоб не потрапляли в таку саму ситуацію, має працювати та сама система, але ці правила мають бути однаковими для всіх. Розумієте?
Андрій Жуковень: Да, конечно, я с вами абсолютно согласен.
Оксана Ващенко: І тут уже не проблема цих доріг, де стоїть, або не стоїть представник ДАЇ. Тобто це вже інше питання — питання системи, яким чином вона має працювати?
Андрій Жуковень: Вот на сегодняшний день мы имеем законодательство, которое позволяет фиксировать в автоматическом режиме при участии сотрудников ГАИ, которые останавливают транспортное средство и выписывают протокол. Почему на сегодняшний день не используются те законодательные механизмы, которые уже есть?
Оксана Ващенко: Які?
Андрій Жуковень: Фото- и видеофиксация та же? Почему до сих пор сотрудники ГАИ стоят вдоль дороги… собычными радарами, с руки вылавливают из плотного транспортного потока, выдергивают наиболее дорогую иномарку и приписывают ей эту скорость.
Оксана Ващенко: Ви знаєте, хотілося б сказати, що цей сервер усіх порушень, на якому порушення автоматизованою системою будуть збиратися, де він буде знаходитися? І фактор людини, яка буде працювати за цим комп’ютером? Хто це буде? Чиновник якого рівня ним може бути? І яким чином цей людський фактор, скажімо, VIP-машини буде видаляти, а інші машини вносити до протоколів? Тобто чесність правил яким чином можна забезпечити?
Володимир Резніков: Яким чином? Саме головне — створити такі умови, коли…
Оксана Ващенко: Коли не вигідно буде робити видалення?
Володимир Резніков: Коли це буде не просто невигідно, а коли це буде неможливо зробити технічно.
Оксана Ващенко: Тоді треба буде зробити так, щоб зарплата у вас була достойна.
Володимир Резніков: А нехай цим займається не Державтоінспекція, наприклад. Чому ви одразу звертаєте увагу й хочете, щоб такі факти виявляла та обробляла Державтоінспекція? Чому саме Державтоінспекція? Нехай це будуть муніципальні органи влади, нехай цим займаються якийсь інший орган, який буде визначений законодавством.
Оксана Ващенко: От громадський контроль, наприклад.
Володимир Резніков: Нехай це буде будь-хто, якщо він буде уповноважений державою здійснювати такі заходи. І якщо це буде дозволено на законодавчому рівні, повірте мені, задача держави створити такі умови, коли будь-яка фальсифікація просто буде неможлива. Зараз існує сучасна комп’ютерна техніка, й використовувати таку техніку, яка працює, наприклад, у Німеччині. А досвід тієї країни говорить про те, що завдання держави створити таку систему, ввести її в експлуатацію й зробити так, щоб будь-яке втручання було неможливим. Питання…
Оксана Ващенко: Ну, це на місці. Але є ще й зовнішні чинники. Ви, пам’ятаєте, як керівника одного з сайтів почали допитувати в СБУ, одразу хакери почали атакувати різні сервери держави, в тому числі й МВС. І виходить, що ця система так само може зазнати навіть, добре не втручання внутрішнього людського чинника всередині МВС, а й зовнішнього.
Володимир Резніков: Це дуже просто можна вирішити. Я от наводив приклад приладу «ТруКам», на сьогоднішній день, використовуючи такий прилад, я говорю про стовідсоткову й достовірну інформацію, яка виявляється цим приладом. Будь-яке втручання в роботу цього приладу, щоб змінити інформацію, яка буде ним фіксуватися, не є можливим.
Оксана Ващенко: Ви є лобістом цього приладу?
Володимир Резніков: Я кажу про те, що, використовуючи такі досконалі прилади, коли будь-яке втручання в інформацію, яка там буде міститися, по-перше, не є можливим. По-друге, будь-яке втручання одразу надає можливість встановити особу, або громадянина, який має такі наміри. Тому, використовуючи прилади, використовуючи сучасні системи, треба побудувати систему захисту цього центру обробки інформації, якщо він буде працювати, завдання держави. Повірте, європейський досвід свідчить про те, що треба використовувати таку систему контролю.
Оксана Ващенко: Це все плани років на п’ять, ви знаєте?
Володимир Резніков: Ні, повірте мені, якщо ви говорили про фінансування цього проекту, то існує дуже багато прикладів, коли з досвіду окремих країн Європи, знаючи про те, що встановлення такої системи, обладнання такої системи, введення в експлуатацію, на першому етапі навчання персоналу, для цього треба задіяти дуже серйозний фінансовий ресурс, вони пішли іншим шляхом — вони використовувати для цього інвесторів різного роду.
Оксана Ващенко: Я так і думала, що ви зараз про них скажете. У нас за рахунок інвесторів усе: і метро на Троєщину будується за рахунок інвесторів, і цю систему так само. Але ж інвестори мають розуміти, де тут буде їхній зиск, де лежать гроші, розумієте? Щоб не спаплюжити ідею.
Володимир Резніков: Саме головне, зробити так, щоб інвестору, по-перше, це було вигідно. Але при цьому завдання держави — розробити механізм, яким чином розрахуватися з інвестором…
З інвестором, що він розробить цю систему й вона запрацює. Ніхто не вимагає на сьогоднішній день одразу термінового погашення, мова йти може про довгострокові кредити на десять-п'ятнадцять років. Це сьогодні європейський і світовий досвід.
Оксана Ващенко: Ми взагалі в кредит живемо — вся держава живе в кредит, а потім не знає, як його віддавати. Але це інша тема.
Володимир Резніков: Але це набагато краще, ніж ставити співробітника міліції, який повинен виявляти і який повинен стояти, а з ним мають усі лаятися й казати, що він поганий. Так давайте ми приберемо цього «поганого», і нехай замість «поганого» співробітника ДАЇ буде стояти…
Оксана Ващенко: Але ж вони не зникнуть по всій країні. Вони ж не зникнуть…
Володимир Резніков: Буде стояти камера, якій, ще раз кажу, буде байдуже, хто там їхатиме. І тоді вже не буде підстав говорити про те, що співробітники ДАЇ недосконало виконують свої обов’язки.
Андрій Жуковень: И как мы видели, когда были «письма счастья», инспекторы админпрактики замечательно удаляют письма для тех, у кого блатные номера, для своих руководителей, или кого-то другого. Раз уж мы вспомнили «ТруКам», то на сегодняшний день элементарно вытаскивается SD-карточка, удаляется нужный снимок, на ура инспекторы это делают за определенное финансовое вознаграждение. То есть у нас есть…
Володимир Резніков: Не будьте голослівним.
Андрій Жуковень: Я не голословный.
Оксана Ващенко: Є у вас у судах справи, які зараз розглядаються?
Андрій Жуковень: Конечно. Конституционный Суд совсем недавно принял замечательное решение, которое говорит о том, что простые граждане не имеют право фиксировать какие-либо незаконные действия сотрудников, и что это не будет доказательством в уголовном деле. То есть, это просто запрещено делать.
Фактически, что нам предлагает делать этот законопроект? Возвращаюсь к теме самого законопроекта, что это такое? Что говорит позиция МВД, какая позиция МВД? Вы дайте нам сейчас закон, вы подними штрафы, пожалуйста, а мы там уже разберемся, как это потом фиксировать. Мы потом наладим механизм, мы потом, возможно, сделаем способы, чтобы инспектор не мог вмешиваться туда… Человеческий фактор все равно останется в любом случае. Камера не отправит письмо на почту, все равно будет человек, который будет сидеть и контролировать, кому эти письма уходят, а кому они не уходят.
Потом, опять-таки, фотовидеофиксация — что будет фиксироваться? Будет фиксироваться транспортное средство, потом будет устанавливаться его хозяин, и это то, что предлагает нам этот законопроект. И этот хозяин должен будет доказывать, что, возможно, не он был за рулем, возможно, это был его отец, его мать. Человек должен будет доказывать в противоречие с Конституцией, доказывать свою невиновность, это раз. И если он захочет избежать наказания за то правонарушение, которого он не совершал, он должен будет свидетельствовать либо против своих близких, что также неконституционно, либо он будет свидетельствовать против своих друзей. То есть, он должен будет в любом случае оправдываться.
Оксана Ващенко: А в Європі це як відбувається?
Андрій Жуковень: В Европе фиксируется обязательно владелец. Но у нас немножко другая страна, у нас…
Володимир Резніков: Послухайте, не владелец фіксується, а фіксується в окремих випадках особа, яка керує транспортним засобом, а не владелец. В тому випадку, коли особа, яка керує, не є власником транспортного засобу, то власнику транспортного засобу надходить фото з місця фіксації, на якому буде чітко визначено, яка особа перебуває за кермом.
Оксана Ващенко: У нас є дзвінок, і не один. Слухаємо вас. Хто з нами в ефірі? Добрий вам день!
Слухач: Из Харькова вам звонят. Слушая вас, как вы сравнивая с другими странами, я категорически против, потому что Украина — это особая страна. И тут это неприемлемо. Понимаете, культура поведения, грамотность гаишников и так далее.
… У меня не запитання, а предложение. Для того чтобы у нас наладить порядок на дорогах, нужно провести аттестацию полностью по сдаче на права, и вы увидите, что девяносто процентов водителей как минимум, не знают правил движения. И увеличить их стоимость при пересдаче, и узаконить жестче: лишением прав на год, на два, на три за мелкие нарушения, за серьезные нарушения, например, управление в нетрезвом виде — полностью лишение прав. И вы увидите, что…
Оксана Ващенко: Дякуємо вам. Дякуємо за пораду.. Думаю, хто чує, той, можливо, врахує її. А в продовження цієї теми, ще щодо маршрутного транспорту. Водіям маршрутного транспорту відповідно до цих ініціатив забороняється здійснювати, скажімо, продавати квитки, або щоб люди сплачували за проїзд під час руху. Водії обурюються, говорять, що це призведе до величезних черг на зупинках. З одного боку, можна зрозуміти їх, з іншого боку, звичайно, керувати, слідкувати за дорогою та давати решту — це дуже складно. От у цьому випадку, ви знайшли якийсь компроміс?
Володимир Резніков: Мені здається, тут треба говорити про те, що я краще п’ять хвилин почекаю в черзі, ніж потім я буду два місяці знаходитися на лікарняному ліжку, після того, як водій, відволікаючись від керування автобусом, буде комусь давати решту й потрапить в у ДТП. Через те зберегти життя та здоров’я громадянина для нас набагато важливіше, ніж отримати або простояти в черзі п’ять або десять хвилин.
Оксана Ващенко: Ще є запитання слухача. Добрий вам день!
Слухач: Добрый день! Александр из Киева. Я хочу Владимиру задать вопрос по поводу Омельченко, как тот сбил человека на переходе, и свидетели видели, что он на пешеходном переходе его сбил. А через пять минут показывают информацию, что человек переходил дорогу не по переходу, хотя там нелогично переходить в другом месте, потому что остановка рядом, и он был оправдан. И подобных случаев много.
Володимир Резніков: Дякую за запитання. Справа в тому, якщо говорити про те ДТП, яке мало місце, як мені здається, на трасі Київ — Одеса, по факту була порушена кримінальна справа, матеріали, які були зібрані в ході досудового слідства й рішення, яке було прийнято слідчим, не відноситься до компетенції Державтоінспекції, ми не займаємося такого роду справами. Але в цьому розрізі є цікава інформація стосовно знову ж таки змін до законодавства, які передбачені цим законопроектом. На сьогодні не врегульована на рівні законодавства відповідальність водія в тому разі, коли вчиняється ДТП, матеріальних збитків немає, тобто автомобіль не отримує механічних пошкоджень, але при цьому отримує легкого ступеню тяжкості пошкодження пішохід. Так от на сьогоднішній день на законодавчому рівні притягнути водія в тому разі, коли він порушує Правила дорожнього руху, при цьому він не несе ніякої відповідальності за те, що людина-пішохід отримала тілесні ушкодження легкого ступеню. Цим законопроектом передбачено внести окремий вид відповідальності, щоб водій у такому разі отримував штрафні санкції й не уникав відповідальності за скоєне правопорушення.
Андрій Жуковень: В нашей стране все идеи очень хорошие, все очень красиво звучит, но их реализация абсолютно уродливая.
Володимир Резніков: Конструктив надайте, будь ласка, ваші поради. Що ви пропонуєте конструктивного?
Оксана Ващенко: Вам потрібно проводити публічні слухання й залучати громадські організації до них.
Андрій Жуковень: Конструктивно. На сегодняшний день в ваших руках есть все механизмы для того, чтобы работать…
Оксана Ващенко: Якщо є громадські організації, то вам треба буде долучати й їх і, можливо, ті зауваження, які вони висловлюють, не завжди є приємними, але тим не менше, людей треба слухати.
Володимир Резніков: Аби вони відгукувалися на наші пропозиції й звертали увагу та пропонували нам розумну роботу.
Оксана Ващенко: Дякую. Дякую за те, що були сьогодні в програмі «РозворотUA». Я, шановні слухачі, з вами не прощаюся. Далі зустрінемося й будемо говорити вже на тему газу.