Оксана Ващенко
14:26 24/12/2009

Хто “робить погоду” на київських вулицях?

Програму ви можете прослухати тут:

decoding="async" src="/assets/img/blank.jpg" border="0" alt="Частина 1" /> decoding="async" src="/assets/img/blank.jpg" border="0" alt="Частина 2" />

 

Програма «РОЗВОРОТ UA» — спільний проект інформаційної агенції «ГолосUA» та «Радіо Ера FM». Звучить щосереди на хвилях цієї радіостанції.

Ефір за 23.12.2009 р. Ведуча — Оксана Ващенко.

Оксана Ващенко: З сьогоднішньою відлигою, впевнена, всі полегшено зітхнули. Невже можливо спокійно пересуватися по столиці? Кілька попередніх днів стали випробуванням на міцність. Умови були суворі, снігові замети з вулиць майже не прибиралися, машини буксували, створюючи величезні затори. Окрім цього, через морози почастішали прориви водопровідних труб. Зокрема, на вихідних сталися аварії у Оболонському та Шевченківському районах Києва. Це програма “Розворот.UA”, з вами Оксана Ващенко, вітаю вас. />Отже, чи готова столиця і у цілому Україна до випробувань морозами і снігом, і чого чекати у зв’язку з потеплінням, яке триватиме досить недовго? Про все це будемо говорити сьогодні у нашій програмі “РозворотUA”. У студії Дмитро Андрієвський, представник блоку Кличка у Київраді, вітаю Вас.

Дмитро Андрієвський: Добрий день.

Оксана Ващенко: І Георгій Глінський, генеральний директор “Київавтодору”, вітаю Вас.

Георгій Глінський: Добрий день.

Оксана Ващенко: Шановні слухачі, долучайтесь до нашої розмови. Для початку, щоб окреслити ситуацію і почути “глас народу”, пропоную послухати матеріал, який підготували журналісти інформагентства “ГолосUA” у викладі Сергія Сулима.

Сергій Сулим: “Від сьогодні в Україні почалася відлига. Плюсовій температурі мали б усі зрадіти, але натомість вона може принести нові негаразди. Адже, якщо надвечір температура ситане мінусовою, то брудні річки талого снігу перетворять місто на суцільну ковзанку, порятунку від якої не буде ані пішоходу, ані тим паче водію. У “Київавтодорі” переконують, що стежать за станом столичних вулиць цілодобово. І всім тільки радіти б сніжній зимі, якби ті кучугури дійсно розчищалися вчасно. Або взагалі розчищалися…

Сергій: «Жахливе, жахливе, просто жахливе прибирання. Взагалі, тобто, коли їздив у перші дні, коли тільки розпочався сніг, то взагалі ні одної машини, жодного трактора не бачив. Таке враження, що в місті взагалі не існує ніякої техніки. Порівняно з тим, що було раніше…”

Приміром, таку реакцію можна почути на запитання про ситуацію на київських дорогах. Усі розповіді водіїв схожі між собою в одному: через неприбране місто запізнився на роботу, спалив купу пального або ще й в аварію потрапив. Причому однаково недобре себе почувають на столичних автошляхах власники всіх транспортних засобів. От і водій дорогого китайського позашляховика Євген відчув негоду повною мірою.

Євген: “За всі три дні таких погодних умов, тільки вночі бачив снігоприбиральні машини. Загалом не дуже влаштовує така ситуація в місті. Тільки завдяки тому, що в мене повний привід можу нормально їздити. Якби його не було було б не дуже весело.”  

Власникам недорогих автомобілів взагалі доводиться несолодко. Вони настільки обурені бездіяльністю місцевої влади, що готові до змін у чиновницькому апараті міста вже сьогодні. Говорить власник автомобіля “Шкода Октавія” Максим.

Максим: “Стан вулиць викликає відразу. Адміністрація київська абсолютно не переймається про зручність для водіїв. Треба на наступних виборах зробити висновки.”

Кажуть, столиця засинає тільки на десять хвилин: з другої п’ятдесят ночі до третьої години ранку. Але навіть вночі цього року під час завірюх водії дуже рідко бачили снігоприбиральні машини. Сергій, водій таксі з великим досвідом та ще більшим терпінням, каже що таким рідне місто не бачив ніколи.

Сергій: “Ми працюємо в нічну зміну. Жодної машини в місті немає. Біля Кабміну, там вилизують дорогу, а місто ніхто не чистить і не намагається чистити. За Омельченка такого не було. Сніг ловили на льоту і машин вистачало і всього вистачало. А зараз просто нікому не потрібне це місто. Хазяїна в місті немає.”

У мерії кажуть, що до зими були готові. Снігоприбиральні машини хоч і не нові, але ретельно перевірені та відремонтовані, пісок та сіль для посипання доріг закуплено в достатньому обсязі. Чому ж тоді Київ так накрило? Жителі столиці жартома припускають: а навіщо прибирати, за кілька днів все і так ростане. Якщо ж серйозно, то хто нарешті відповість на запитання куди поділися кошти, призначені на підтримку столичних вулиць в належному стані, та чому все ж таки місто перетворилося на суцільний замет? Адже метеослужби попереджали про негоду давно і сніг на голову звалився не так вже й неочікувано…”

Оксана Ващенко
: Розпочнемо з запитання до Вас, пане Георгію. Чим зумовлена була така ситуація, адже ми спостерігали зовсім інше 2-3 роки тому? Я особисто їздила за кермом у вихідні — ситуація була, й правда, жахлива. Чому так сталося?

Георгій Глінський:
Скажіть, будь ласка, чотири роки тому Ви також їздили за кермом?

Оксана Ващенко: Звичайно, вже п’ять років. 

Георгій Глінський: Я хочу сказати, що нічого незвичайного у цьому не було. Всі зраділи цьому снігопаду, а коли почали їздити по вулицях, радість станула. Я хочу підкреслити, що ці снігопади не були несподіванкою. Виконувалися роботи, передбачені технологією снігоборотьби. Навіть у коментарях людей чути відповідь — один з них сказав, що не бачив техніки. Але вона починає виходити після того, як сніговий покрив з’являється на дорозі і посипається сіллю. Коли транспорту стає менше, виходить снігоприбиральна техніка. 

Оксана Ващенко: Тобто, машини коли почали працювати?

Георгій Глінський: Через півгодини після того, як пішов сніг. Коли вже пішла команда не на почистку, а на посипку доріг. 

Оксана Ващенко: Ви можете назвати дату і час?

Георгій Глінський: Це було вже вранці у суботу і у п’ятницю десь у 12 годин дня вже пішла команда на посипку. Я хочу згадати, що при Омельченку кількість транспорту була менша майже наполовину. Наводять приклад Москви, що там багато посипальної техніки працювало. Але Москва зупинилася повністю, бо сніг пішов серед білого дня. Кажуть, що сніг розтанув і стало нормально їздити. Але коли у понеділок ще було 14-17 градусів морозу, всі були приємно здивовані, вулиці були розчищені, але, звичайно, не такі, як літом. 

Оксана Ващенко: Вже у п’ятницю вночі була зроблена певна робота, можливо, за певною технологією, але повторюся, люди теж не сліпі.

Дмитро Андрієвський: Все можна було би нормально сприймати, якщо би ми жили на місяці. Часто порівнюють ці катаклізми з Європою чи Нью-Йорком. У нас усі проблеми, які відбуваються у Києві, поєднують то з кризою — 7,5 мільярда на виконання бюджету, — але кажуть, що криза. Коли малювалися зі стелі податки, ми закликали не робити цього. Зараз пояснюють снігопадом. Дійсно, і у Парижі, і у Лондоні були проблеми. 
 

Оксана Ващенко: До речі, яка сума передбачена саме на ці роботи?

Дмитро Андрієвський: Майже сто мільйонів невиконання у цілому по транспорту.

Георгій Глінський: Ми говоримо про боротьбу зі снігом чи про бюджет?
Ніхто нічого не казав з приводу того, що немає пального, немає техніки і немає грошей на розчистку вулиць. Вся техніка була підготовлена вчасно і вийшла на роботу. Результат — почищені дороги. На відміну від інших міст, у Києві не припинявся рух ні на одну годину.

Оксана Ващенко: На сьогодні вони почищені?

Дмитро Андрієвський: Я закінчу думку. Все обговорюється під маркою кризи. У Європі теж були проблеми, але у більшості міст там взагалі снігу не бачили. У нас — нормальні звичайні умови. У Нью -Йорку 35 см опадів було у 1935 році. У Києві сніг закінчився у другій половині дня у неділю. Я їхав з аеропорту і півтори години стояв у корці на мосту. Жодної машини прибиральної не було. На сьогодні є офіційні дані: станом на 22 грудня з 1426 об’єктів було очищено тільки 687. Не було підходів до підземних переходів, зупинок громадського транспорту. Сьогодні, коли під’їжджаєш до тротуару, вийти з машини неможливо, тому що навіть сьогодні дороги не прибираються. 

Оксана Ващенко: Критика буде, але зараз відлига. Через кілька днів буде мінус. Скажіть, наскільки ви готові до відлиги і до морозів?

Георгій Глінський: Тон передачі такий, що щоб я не сказав — через тиждень ми зберемося і вишукаємо недоліки. Не буває ідеально, коли місячна норма осадів випадає за один день. Кажуть, що не бачили машин, так, 250 поділіть на 10 районів. І чудо відбулося: вранці мені дзвонять багато людей і кажуть, послухайте, коли ви встигли? Я не кажу про внутрішньоквартальні проїзди біля домів, де важко було виїхати, а за вулично-дорожню мережу. 

Дмитро Андрієвський: Тут не треба ображатися. Вас особисто ніхто не звинувачує. Хочеться зрозуміти, куди йдуть гроші людей, кияни сплатили 8,5 мільярда гривень податків? 

Оксана Ващенко: Як зробити так, щоб було краще? Ми не шукаємо винуватих у цій ситуації.

Дмитро Андрієвський: Має відповідати у цілому міська влада. Ми кажемо, що не йдеться про прибудинкові території, тротуари, під’їзди, зупинки. Але ж люди потерпають. Я, як депутат, до свого виконавчого органу маю запитання, чому своєчасно ці питання не вирішуються? Люди потерпають саме від них. Коли людина виходить з під’їзду і потрапляє по коліна у сніг, їй потім все рівно, що там на бульварі Лесі Українки. Їй особисто важливо мати прибраний двір, підхід до переходу, зупинки, щоб нормально дістатися до роботи. 

Оксана Ващенко: Це питання до комунальних служб. 

Дмитро Андрієвський: Це питання організації влади у Києві. Сьогодні не можна відділяти депутатський корпус від міської адміністрації, районну владу — від влади міста.

Оксана Ващенко: Скажіть, скільки є на балансі працюючих машин?

Георгій Глінський: На сьогодні 280-300 одиниць техніки, яка може вирішувати ці завдання. Гідрометцентр відзначив, що циклон був дуже потужний, і ми з ним впоралися. Я погоджуюсь, що там, де внутрішньоквартальні проїзди, де повинні працювати ЖЕКи, опікується ними районна влада, але не все одразу. 

Дмитро Андрієвський: Я хотів би додати ще декілька цифр. За офіційними даними, дороги займають у Києві 2% території, науково обраховано, що потреба — 18%, 12 тис. км. У цьому році було побудовано менш, ніж 5 км. Якщо рухатися такими темпами, ми побудуємо потрібну кількість за 2,5 тисячі років. Це відповідь — наскільки у нас трафік відповідає пропускній спроможності дороги. Це і до “Автодору” питання.

Оксана Ващенко: Цьому питанню треба присвятити окрему програму, сьогодні була інформація, що “Укравтодор” побудував тільки 8 км доріг.

Георгій Глінський: Не думаю, бо ми відкривали декілька нових напрямків. Реконструкція прирівнюється до нового будівництва і ці цифри набагато більші. 

Оксана Ващенко: Скажіть, засоби, якими посипають, є у повному обсязі, ви до зими готові? Зараз вони використовувалися?

Георгій Глінський: Ми заготовили 30 тисяч тонн посипального матеріалу. Після чотирьох днів потужних снігопадів ми використали 6,2 тисячі тонн солі і близько 2 тисяч тонн піщано-соляної суміші. Але ми будемо поповнювати запаси. 

Оксана Ващенко: Скільки грошей йде на ці роботи? 

Георгій Глінський: Фінансування відбувається з районних бюджетів, передбачається рішеннями райрад. Використали десь півтора мільйони гривень. 

Оксана Ващенко: І скільки ще знадобиться? 

Георгій Глінський: Треба поряд з нами посадити Господа Бога чи пана Куйбіду, щоб спрогнозував ситуацію. 

Дмитро Андрієвський:
Щонайменше 10 мільйонів. 

Георгій Глінський: Я погоджуюсь. 

Оксана Ващенко: Чи будуть реагувати якимось чином депутати Київради на цю проблему на черговій сесії? 

Дмитро Андрієвський: Обов’язково завтра ми будемо ці питання ставити, але знову готується 300 питань земельного перерозподілу, виносяться непідготовлені проекти рішень. Блок Віталія Кличка буде ставити питання щодо реагування міської та районної влади на стан доріг. Для того, щоб мені до вас зайти, треба було об’їхати, біля тротуару по коліно снігу. Будемо наполягати, щоб сніг, який є всередині кварталів, був вивезений, бо дощова каналізація не виконує у повному обсягу свої функції. Якщо буде суттєве підвищення температури, Київ може просто потонути, а після зниження — виникнення нових проблем поряд з помешканнями. 

Оксана Ващенко: А Вам відомі аварії у Оболонському і Шевченківському районі?

Дмитро Андрієвський: Так, я хотів би навести приклад. На Глибочицький був прорив і дорога перетворилася на ковзанку. 20 грудня на вул. Курнатовського 7 трамваїв не змогли проїхати по маршруту. У той же день на Полярній у Оболонському районі прорив, підтоплені будинки, МЧС евакуювала 25 машин, люди, фактично, самі врятували автівки. 

Георгій Глінський: Комунікації вичерпали термін експлуатації. На Глибочицьку послали посипальну машину.

Оксана Ващенко: П’ятнадцята тридцять п’ять, з вами Оксана Ващенко, триває програма “РозворотUA”. Ми говоримо про ту негоду й негаразди, що спіткали нас з вами кілька днів тому. Сподіваюся, що всі змогли налагодити шлях, щоб дістатися додому, або до роботи, але проблема залишається і ми намагаємося у програмі з’ясувати, як зробити так, щоб відповідні служби працювали краще, а політики у столиці були більш активними. Шановні слухачі, долучайтеся до нашої розмови. 
Пане Георгію, а яка ситуація у інших містах? Кажуть, що відлига у Луганську може призвести взагалі до підтоплення міста. З Вашої сторони що може бути — порада, критика? 

Георгій Глінський: У них ситуація також складна. До речі, чому були затори між містами, бо багато фур було на дорогах, якщо така фура зупиняється, одразу виникає затор. 

Оксана Ващенко: Знову будуть морози й снігопади. Ви можете запропонувати, щоб фури обмежували на цей час своє пересування? Скільки довелося МНС допомагати людям, обігрівати, надавати пальне, щоб вони якимось чином перечекали той момент. 

Георгій Глінський: Ми, дійсно, ініціювали обмежування руху фур у місті для запобігання утворенню заторів. Ще ми ініціювали паркування авто по парних днях на парному боці вулиці і навпаки, щоб прибирати. Бо навіть учора ми не могли завершити прибирання деяких вулиць на Подолі із-за транспорту. Снігу багато на узбіччях і парковки завалені снігом. Треба мобілізувати всіх: і “Парксервіс”, і ДАЇ.

Оксана Ващенко: Але машину треба теж десь ставити. 

Георгій Глінський: Так. Адміністративні заходи у деяких випадках можуть допомогти врегулювати ситуацію, але повністю вирішити проблему вони не у змозі. По Києву — Окружна дорога не будується, ще у 2006 році за моєю пропозицією був внесений проект про побудову величезних паркувальних майданчиків з інфраструктурою, було заплановано 10 таких побудувати. У 2007 на ці роботи були виділені кошти. Жодна копійка не була освоєна. Сьогодні фури повинні були б завертатися ДАЇ на такі майданчики.

Оксана Ващенко: Якщо буде надзвичайна ситуація, ви будете просити водії не паркуватися у тих чи інших місцях і кожен може піти на зустріч. Але якщо хтось буде порушувати, під’їжджатиме евакуатор і забирати машину?

Георгій Глінський:
На жаль, є законодавча проблема стосовно евакуації. Ми вчора ініціювали нараду з цього питання, є колізії у законодавстві. 

Дмитро Андрієвський: Людям можна порадити намагатися користуватися громадським транспортом, якщо йде сніг. 

Георгій Глінський: Ми про це говорили. Деякі не могли заїхати у двір і залишали транспорт на вулиці, це ускладнювало прибирання. 

Дмитро Андрієвський: Вони чекали, коли приберуть сніг.

Оксана Ващенко: Коли почнеться відлига. Слухаємо Вас.

Дмитро Андрієвський:  Але, якщо ми будуємо по 2-3 км на рік. Якщо було би можливо об’їхати проспект Перемоги, то люди би об’їхали. 

Оксана Ващенко: Слухаємо Вас, хто з нами далі, добрий день. 

Слухач: Здравствуйте, Дмитрий, Киев. Я заню, что в банановых республиках нет снегоуборочных машин. Но почему Украина не может быть исключением, вы же видите, сколько снега навалило. У нас на метро «Харьковская» бум строительства киосков, лабиринт какой-то. Все лето бритоголовые в форме цвета хаки с надписью «благоустрий» демонтировали киоски, которые стояли до того, и поставили новые. На Привокзальной вообще поставили киоски в парковой зоне, сначала церковь построили, потом к ней киоски притулили. Примите меры.

Оксана Ващенко: Це зауваження, я так розумію.

Дмитро Андрієвський: Київрада прийняла проект рішення і відпрацьовує правила з урахуванням зауважень громадськості. Але по Дарницькому райони не тільки такі проблеми. На вулицы Тростянецькій не працює ліфт, взагалі ліфтове господарство у жахливому стані. 

Оксана Ващенко: Зрозуміло. Щодо «Укравтодору», є інформація, що за 2009 рік він проклав всього 7,8 км доріг, витративши на це 913,5 мільйонів бюджетних гривень. 

Георгій Глінський: Тут не врахована реконструкція і капремонт. Це гра цифр. Навіть Прем’єр відкривала дві потужні ділянки доріг. Це я бачив особисто по телебаченню.

Дмитро Андрієвський: Гра цифр є, але не у цьому випадку. Ми ж погодилися, що 2% доріг на території Києва, треба щонайменше 15%, як у Москві. Реконструкція лише трошки збільшує трафік, але треба будувати нові дороги. 

Оксана Ващенко: А початі роботи коли завершаться?

Георгій Глінський: Якщо повернутися до цифр, то 1 кілометр дороги, яку будує «Укравтодор», коливається від 20 до 30 млн. Це не ті цифри, про які ми говоримо. У Європі дійшли висновку, що чим більше будується доріг у населеному пункті, тим більше стимулюється їзда на автомобілях і їх більше купують. І через 3-4 роки знов недостатня пропускна здатність. Потрібен комплексний підхід – розвиток громадського транспорту, «розумні» світлофори, створення паркувального простору.

Оксана Ващенко: Можна всіх пересадити на велосипеди… 

Георгій Глінський: Все це у комплексі призводить до збільшення пропускної здатності вулиць. Не обов’язково, щоб кожен сідав в автомобіль.

Дмитро Андрієвський: Це не притаманне нашому досвіду. Основна проблема у тому, що реальний трафік не відповідає пропускній здатності доріг. І тільки комплексно можна вирішити проблему.

Оксана Ващенко: Але люди вже намагаються викрутитися, залишають машину біля метро і їдуть на роботу.

Георгій Глінський: Навіть цих чотирьох мостів недостатньо, бо на Лівому березі масивна забудова. Тому треба завершувати Подільсько-Воскресенський мостовий перехід, Дарницький перехід. Це покращить ситуацію. Ми у цьому році побудували транспортну розв’язку біля мосту “Метро”. Але мостів недостатньо, це не той ефект, якого ми хотіли досягнути. Ми розгрузили також Ленінградську площу. На наступний рік маю надію, що знайдуться кошти для реконструкції Московської площі, це важливий транспортний вузол.

Дмитро Андрієвський: Завжди не вистачатиме грошей, треба визначити пріоритети. Дорожньо-транспортна інфраструктура створює робочі місця, наповнює податками бюджет і вирішує складну ситуацію. Треба закладати фінансування, а не так, як Черновецький обіцяв у 2008 році відкрити Московську площу, а зараз там зупинено будівництво. Треба розвивати громадський транспорт – зараз 3 станції метро на 75-95% готовності — не працюють. Пересування з Лівого берега на Правий – треба заохотити людей, щоб вони працювали там, а не їздили з одного берега на інший. Треба створити генеральний план.

Оксана Ващенко: Начебто, знаєте, з чого починати, а на ділі…

Дмитро Андрієвський: Я роблю пропозицію, бо у Києві відсутнє бажання влади зробити місто більш комфортним, влада не дає киянам нормально жити у місті. 

Георгій Глінський: Причому тут Черновецький, що не будується Московська площа. Субвенція, яка передбачена по “Євро”, ні копійки не дійшло. І ці 50 млн., які ми вклали, це міський бюджет. 

Дмитро Андрієвський: Але у цілому більш, ніж 100 мільйонів заборгованість сьогодні. Черновецький теж має відповідати.

Оксана Ващенко:
Слухаємо Вас, добрий день.

Слухач: Почему сейчас такая тенденция, что внутридворовые дороги не убирают? Раньше дворник в пять часов утра убирал снег, долбил, сейчас дворник убирает только вокруг мусорных баков. Почему так получается?

Дмитро Андрієвський: Тому що у Києві фактично знищується система житлово-комунального господарства. У Дніпровському районі будівля аварійної служби вже продана, знаходиться за старим місцем на пташиних правах. Далі, величезні заборгованості по заробітній платні, майже 40 млн. грн. по ЖКГ. 

Оксана Ващенко: Останній дзвінок, слухаємо Вас.

Слухач: Скажите, что мешает чистить снег в Дарницком районе, Бортничах?

Георгій Глінський: Там, де дороги у нашому підпорядкуванні, ми всюди чистимо. Перевіримо, що по Бортничах. 

Дмитро Андрієвський: У радянські часи була передача, де Райкін питав, чи до гудзиків є заперечення, а до рукавів? То у цілому костюм нормально сидить. Звичайно, всі питання треба вирішувати комплексно. На балансі автодору не всі дороги, але міська влада має відпрацювати такі заходи, що все рівно, хто буде розчищати — хай депутати, чи міська влада. Людина у європейському місті повинна з комфортом дістатися до робочого місця, щоб працювати і наповнювати міську скарбницю грошами, а велике питання, куди вони потім йдуть. 

Оксана Ващенко: Є запитання з електронної скриньки щодо побудованої дороги на Здолбунівській вулиці. Каналізаційні люки залишили ззовні. Хто винен і кому скаржитись?

Георгій Глінський: Термін введення цієї дороги в експлуатацію визначений у мерії, ми порадилися з Черновецьким і вирішили допомогти киянам, пустити рух по нижньому шару. Дорога не введена у експлуатацію, але рух по ній дозволено, узгоджено із всіма інстанціями. Тому трохи підвищені люки все-таки дають можливість безперешкодно рухатись. Весною ми зробимо верхні шари і дорога буде здана. 

Оксана Ващенко:
На жаль, не вистачило часу поговорити про житлово-комунальне господарство, про труби, але знову будуть морози. Чи може щось подібне до Алчевська повторитися у столиці? 

Дмитро Андрієвський:
На сьогодні житлово-комунальне господарство Києва перевантажене, а величезні морози, які були, є перевантаженням. Система не готова, зношені інженерні мережі, у нас водопровід, якому сто років. Така ситуація дуже небезпечна. Ми сподіваємося, що такого не буде Але міська влада навіть при приватизації своїх будівель нехтує аварійною службою, яка має обслуговувати весь район. 

Оксана Ващенко: Треба готуватися до «сюрпризів»?

Дмитро Андрієвський: З владою, яку очолює Черновецький, можна очікувати тільки сюрпризів. Але є люди, які працюють – двірники, працівники автодору. ЖКГ не може висіти у повітрі, на 50% програма не виконана. 

Георгій Глінський: Комунікації рвуться по всій Україні. При чому тут Черновецький? Такий наслідок ми маємо сьогодні.

Оксана Ващенко: Будемо сподіватися, що все буде гаразд і нам пощастить і цього року також. До побачення. 
 

 

Читайте также по теме