ГолосUA
05:44 07/07/2010

12-річну систему освіти неможливо було запровадити за короткий термін — науковець

Введення 12-річної системи освіти не можна було провести за один рік, адже це перспектива, до якої Україна йшла тривалий час.

Таку думку висловив доктор історичних наук, професор, заступник директора Інституту історії України НАНУ Станіслав Кульчицький кореспонденту ГолосUA.

"Я думаю, що 12-річна система себе не виправдовує, тому що до неї ще у нас не перейшли. Що стосується Європи, як приклад, то там переважна більшість країн мають 12-річний термін навчання. В Україні зменшення бюджетних коштів на освіту відбувається через нинішній нелегкий економічний стан. Але ж мова йде про тривалу перспективу, яка була продиктована тим, що ми прагнемо до Європи і хотіли б узгоджувати всі наші реалії з європейськими" — пояснив він.

Науковець відзначив, що Україна вже давно вирішила перейти на 12-річне навчання в школах.

"І ми щороку робили конкретний крок у цьому напрямку. Минулого року, наприклад, підручники з історії апробовувалися для 10 класу, цього року – для одинадцятого, наступного року планувалося для дванадцятого" — зауважив він.

За словами Станіслава Кульчицького відбувалось логічне завершення "кола" про 12-річну освіту.

"І тут раптом розворот, і перехід до того, що у нас вже колись було. У зв’язку з цим виникає питання: чому ж ми не поважаємо тих людей, які займалися цим? Я зараз говорю не про Вакарчука і його команду, а про те, що все це почалося ще при Кучмі. Якщо ми вже прийняли щось, треба продовжувати йти в цьому напрямку. Нічого гіршого не може бути, якщо весь час все обривати на півдорозі і повертатися до початку" — зазначив він.

Експерт пояснив це на прикладі свого предмету – історії.

"Щорічно у школах діти вивчають історію, виписану в підручниках у хронологічному порядку. А зараз, якщо Україна перейде на 11-річне навчання, то два хронологічні періоди доведеться стиснути в один, і школярі будуть вимушені освоїти предмет за коротший термін. Така напруга, звичайно, позначиться на стані здоров’я дітей. І це я зараз говорю тільки в контексті історії, як шкільного предмету, адже насправді їх значно більше. Тому я не зовсім розумію, для чого потрібні ці "новації"," — підсумував він.

О. Каретнікова />  

Читайте также по теме