Київський фунікулер відсвяткував свій 105-річний ювілей. Щороку цей незвичайний вид транспорту перевозить близько 3-х мільйонів пасажирів, серед яких чимало туристів і гостей столиці.
Ідея з’єднати верхню і нижню частини міста за допомогою невеличкої похилої залізниці з канатною тягою належить інженеру А. А. Абрагамсону, проект розробили інженери М. К. П’ятницький та М. І. Баришников. Спорудження фунікулеру тривало три роки: з 1902 по 1905 рр., урочисте відкриття відбулося 7 травня 1905 року. А називався він Михайлівський механічний підйом, тому що був розташований поруч Михайлівського Золотоверхого монастиря і мав вирішувати проблему зв’язку між Верхнім містом та низинним Подолом, яка існувала завжди. Спочатку колії підйому простяглися на 200 метрів : від верхньої тераси Володимирської гірки до вулиці Боричів тік, нині їхня довжина дорівнює 240 метрів.
Всі 105 років свого існування київський фунікулер працював бездоганно. Кілька разів його закривали на капітальний ремонт та реконструкцію. Найсуттєвіших змін столичний фунікулер зазнав у 1928 році: саме тоді колії були прокладені ще на 40 м, а нижню станцію перенесено на Поштову площу. У 1958 році було проведено кардинальну реконструкцію фунікулера: у машинному залі встановили більш сучасне устаткування, що гарантувало повну безпеку руху, а наприкінці 1984 року — фунікулер пережив ще одне оновлення.
Вартість однієї поїздки на київському фунікулері дорівнює півтори гривні. До листопада 2008 р. існували єдині квитки, що діяли у автобусах, тролейбусах, трамваях і фунікулері. Нині запроваджено спеціальні жетони для проходу на станції фунікулеру.
Довідка ГолосUA: Перший у світі фунікулер був побудований в 1854 році в Генуї (Італія). У світі налічується близько 400 фунікулерів, а на території колишнього СРСР є не більше десятка фунікулерів. Найстаріші з них – у Києві та Тбілісі (побудовані ще до революції). На території України, фунікулер, крім Києва, є ще в Одесі.
І. Тимошенко />