ГолосUA
16:24 16/04/2009

90% доріг України потребують капітального ремонту

Кожен кілометр автомобільної дороги, не залежно від того, коли він будувався, щодванадцять років потребує капітального ремонту. В Україні цей термін встигнув минути по три-чотири рази. Таким чином 90% автошляхів країни непридатні для їзди.  

Про це сьогодні в ефірі радіо «Ера FM» заявив голова «Укравтодору» Вадим Гуржос.

За його словами, підконтрольне йому відомство опікується 170 тис. км доріг, що «є нонсенсом для Європи».

«150 тис. км доріг мають займатися місцеві органи влади. Доріг загальноукраїнського призначення — всього 20 тис. км. Ними займаємось ми! Але хочу зазначити, що це також багато… Для прикладу, Великобританія опікуються 10 тис. км. доріг, Ізраїль — 6 тис. км. доріг», — сказав голова «Укравтодору».  

«Звичайно, коли людина їде по дорозі, їй байдуже, хто повинен нею займатися — держава чи місцеві влади. Саме тому я хочу ініціювати внесення змін до законодавства, щоб узгодити, хто чим зобов’язаний займатися», — наголосив Вадим Гуржос.

Також він наголосив, що державного фінансування для ремонту автошляхів катастрофічно не вистачає. />  
«Для капітального ремонту 1 кілометру дороги товщиною у 90 см потрібно $6 млн. Наше (державне — ред.) фінансування ніколи не задовольнить ці стандарти. Проте ми визначили для себе цілі — дороги з літерою «М» — міжнародні — є пріоритетними», — зазначив Гуржос.

Додаткових джерел фінансування, за словами посадовця, в «Укравтодору» три: це акцизи на нафтопродукти, виготовлені в Україні, акцизи на нафтопродукти, виготовлені за її межами, та мито на автозапчастини.
«14,8 млрд. грн — сума, яку ми плануємо цього року отримати з цих джерел», — зазначив він.

Також Вадим Гуржос вважав за потрібне пояснити, що кошти, сплачені у якості транспортного збору, сюди не додаються.
«Згідно з постановою кошти транспортного збору витрачаються на дороги комунальної власності — у містах, селах. Тому, коли водії жаліються, що платять збір, а дороги у населених пунктах погані, ми тут ні до чого», — зазначив керівник «Укравтодору».

Також він повідомив, що за виділені Європейським банком реконструкції і розвитку кошти йде будівництво автобану Київ-Житомир-Львів, ремонт магістралей Київ-Одеса та Харків-Новомосковськ, а Світовий банк профінансував будівництво дороги Жашків-Лубни.
 

 

Читайте также по теме