Антимонопольний комітет України рекомендував ДП з ІІ «Сантрейд» і ТОВ «Кернел-Трейд» утриматися від необґрунтованого підвищення цін на соняшникову олію найпоширеніших торгових марок соціального бренду.
Як повідомили у прес-службі АМКУ, це стало результатом проведеного дослідження ринку у зв’язку зі зверненнями, що надходять до Комітету з приводу можливого зростання цін на соняшникову олію.
За наявною в Комітеті інформацією, у 2009-2010 маркетинговому році в Україні було вироблено 3,1 млн. тонн соняшникової олії. Із цього обсягу 2,64 млн тонн олії було експортовано. Внутрішні потреби України склали близько 400 тис. тонн олії.
Тобто обсяг виробництва соняшникової олії перевищує обсяги внутрішнього споживання у 8,15 разу.
У 2010 році було засіяно 5,5 млн га соняшником, тоді як у минулому році 4,1 млн га. За прогнозами експертів, це може дати близько 8,5 млн. тонн насіння соняшника. Навіть за умови не досить високої врожайності через високі температури та відсутність дощів у деяких регіонах прогноз валового збору насіння не може бути нижче минулорічного.
Отже, підстави для ствердження про дефіцит насіння соняшника для переробних заводів в Україні відсутні.
«Ринок соняшникової олії має структурні ознаки олігопольного, тому перебуває під постійним та прискіпливим контролем з боку Антимонопольного комітету. На сьогодні не має жодних обґрунтованих підстав для підвищення цін на соняшникову олію. Тому ми висунули вимогу основним гравцям ринку утриматися від необґрунтованого підвищення цін на власну продукцію. Переконаний, компанії вестимуть виважену соціальну цінову політику і дослухаються до вимог Комітету», – зазначив, коментуючи висунуті вимоги учасникам ринку олії, Голова Комітету Олексій Костусєв.
Як відомо, найкрупнішими виробники олії є ТОВ «Кернел-Трейд» та ДП з ІІ «Сантрейд», частки яких на ринку соняшникової олії сукупно складають понад 50 відсотків.