Авіакомпанія з Об’єднаних Арабських Еміратів South Airlines подала до суду на Державне управління справами.
Арабські бізнесмени вимагають компенсувати їм близько 50 млн. грн. ($6 млн.) збитків, яких вони зазнали через несвоєчасну поставку літаків, які ДУСя їм продала, коли її керівником був Ігор Бакай.
Держуправління справами влітку 2004 року дало дозвіл на продаж авіакомпанії Sourth Airlines двох військово-транспортних літаків Іл-76МД, які знаходилися на балансі Державіапідприємства «Україна» і двигунів до них.
Згідно з судовими документам, гроші за літаки були перераховані до держбюджету в 2004 р. (сума не зазначається, проте за оцінками експертів вона може складати близько $1,6 млн. — ред.), але літаки арабської авіакомпанії передані не були. Наприкінці лютого 2005 р., коли в Україні змінилася влада, South Airlines надіслало листа продавцеві з вимогою передати два борти протягом 10 днів.
Тоді ДУСя пояснила затримку тим, що попереднє керівництво відомства не провело відчуження товару.
У січні 2005 року Кабмін прийняв постанову, якою наклав тимчасову заборону на виконання раніше прийнятих рішень про приватизацію, у тому числі й щодо об’єктів, які знаходяться у власності авіакомпанії «Україна» і новий керівник ДУСі Ігор Тарасюк видав розпорядження про заборону відчуження літаків. А влітку 2005 Генпрокуратура почала перевірку відповідності вартості літаків ринковим цінам. Перевірка тривала рік і не дала результатів.
Після цього Фонд держмайна прийняв рішення завершити операцію, і влітку 2006 року літаки були передані арабській авіакомпанії.
Наразі South Airlines вже пройшла три судові інстанції, вимагаючи відшкодувати збитки в розмірі $5,9 млн., яких вона зазнала через втрачений час — з 2005 по 2006 р. Останнє рішення, яке прийняв Вищий господарський суд наприкінці червня, як і рішення попередніх інстанцій, виявилося не на користь іноземної компанії.
За матеріалами: Дело />