Доки уряд буде захищати пряму агресивну рекламу пива та горілки на телебаченні, доти буде важко в повному обсязі реалізувати законодавчу норму про заборону продажу та вживання пива і слабоалкогольних напоїв у громадських місцях.
Таку думку висловив заступник голови Верховної Ради України Микола Томенко, передала прес-служба парламенту.
Нагадаємо, 21 січня 2010 року Верховна Рада ухвалила Закон про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв. Даним Законом було внесено в категорію алкогольних напоїв слабоалкогольні напої та пиво. Закон розширив обмеження щодо їх продажу та споживання, зокрема, заборонив продаж пива алкогольних, слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров´я; у закритих спортивних спорудах (крім пива у пластиковій тарі); у торгових автоматах; у приміщеннях спеціалізованих торговельних організацій, що здійснюють торгівлю товарами дитячого асортименту тощо. Окрім того, Законом була введена заборона на продаж слабоалкогольних напоїв особам до 18 років.
М. Томенко зазначив, що він протягом року намагався всіляко контролювати виконання згаданого Закону. Зокрема, звернувся до керівників місцевих рад, які провели відповідні колегії спільно з Управліннями МВС стосовно контролю за дотриманням Закону. «Об’єктивно кажучи, маємо статистику, яка говорить про певні позитивні тенденції з виконання даного Закону», — сказав заступник голови Верховної Ради України. Для прикладу, він зазначив, що останнім часом не спостерігається тотального засилля у вечірній час на дитячих та спортивних майданчиках, центральних площах міст «пивних та горілчаних зібрань», як це було ще рік тому.
Однак найбільшою проблемою з виконанням Закону М.Томенко вважає не низьку активність міліції, яка здійснює адміністративні та профілактичні заходи. «Найважливіше це громадська думка та зупинення рекламної вакханалії, яка триває на телебаченні», — наголосив віце-спікер. Заступник голови Верховної Ради констатував, що, на жаль, кількарічні дискусії, які підтримуються більшістю суспільства щодо заборони прямої агресивної реклами пива та фактично прямої реклами горілки на телебаченні, завершилася у сесійній залі тим, що уряд дав вказівку не голосувати за даний Законопроект.
Водночас, за словами М. Томенка, ефективне виконання Закону щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв стане можливим, коли, зокрема, буде заборонена телевізійна реклама пива.
Віце-спікер парламенту нагадав, що у вересні Президент України на засіданні Громадської гуманітарної ради декларував необхідність зупинити підлітковий алкоголізм і ріст так званого покоління пивної молоді. Зважаючи на це, М. Томенко зазначив, що, якщо такі наміри Президента реальні, то можна сподіватися, що ближчим часом буде змінено антипрезидентську позицію уряду і більшості парламенту, який виступає лобістом алкогольних та пивних магнатів, що рекламують свою продукцію і яких не цікавить здоров´я молодих людей.