Для більшості українців незалежність — це економічна незалежність від сусідніх держав.
Про це свідчать результати опитування, проведеного Інститутом Горшеніна.
Згідно з результатами дослідження, більше половини українців (52,3%) під терміном «незалежність» розуміють економічну незалежність від сусідніх держав. При цьому, розуміє під цим терміном політичну незалежність від інших країн майже половина опитаних (48,7%), а 41,2% — територіальний суверенітет. Більше третини опитаних вважають, що незалежність – це авторитетність держави на міжнародній арені (36,9%) і власна національна культура (33,2%). Більше чверті громадян України (27,9%) розуміє під терміном «Незалежність» власну державну мову – українська, а кожен п’ятий опитаний (19,6%) – незалежну Українську церкву. Відповідь «інше» на це запитання дали 5,1% респондентів, а 7,2% — важко відповісти.
Більшість українців (77,3%) готові заради незалежності України купувати продукти харчування вітчизняного виробника. Більше половини опитаних заявили, що готові зберігати заощадження і здійснювати грошові операції в державній валюті (61,3%), не продавати землю і нерухомість іноземцям (57,2%), пропагувати українську культуру іноземцям (51,3%). Половина українців (50,7%) готові купувати промислові і побутові товари вітчизняного виробника, менше половини – відпочивати на вітчизняних курортах (46,1%) і захищати Україну зі зброєю в руках, у разі збройного конфлікту, що загрожує її незалежності (43,8%).
Понад третина опитаних (39,9%) готові розмовляти державною мовою, а більше чверті (28,4%) – лікуватися тільки препаратами вітчизняного виробництва.
При цьому більше платити за газ та енергоносії заради незалежності України готовий тільки кожен шостий громадянин (15,1%). Відповідь «інше» на це запитання дали 2,7% респондентів, а 5,9% — важко відповісти на нього.
Телефонне опитування на тему: «Незалежність України очима українців» Інститут Горшеніна провів з 22 по 23 серпня 2010 року. Усього згідно з випадковою вибіркою було опитано 1000 респондентів, старше 18 років у всіх обласних центрах України, містах Києві і Севастополі. Квотами були регіон проживання, стать і вік респондентів. Похибка репрезентативності дослідження не перевищує +/-3,2%.
За матеріалами: УНІАН />