ГолосUA
09:35 08/11/2009

Через грип Карпати залишилися без туристів

Підприємства туристичної сфери, орієнтовані на зимові курорти, де якраз починається сезон, фіксують обвал попиту на свої послуги через епідемію грипу. Покривати збитки їм, швидше за все, доведеться після стабілізації ситуації — шляхом підвищення розцінок. Чиновники ж упевнені, що зниження сезонно-короткострокове, і санаторії вийдуть на стандартну наповнюваність ще до Нового року.

Підприємства туристичної сфери в західних областях, де введено карантин у зв’язку з епідемією грипу, фіксують масові відмови туристів від путівок і броні в готелях. Оператори ринку сподіваються на вирівнювання ситуації після спаду епідемії, проте в поточному періоді констатують недоотримання прибутків, хоча сезон вже фактично почався.

"Як такий сезон у Закарпатті триває цілий рік, і ми приймаємо туристів протягом 12 місяців, — розповідає глава правління готельно-туристичного комплексу "Інтурист Закарпаття" Олександр Доктор. — Та і гірськолижний відпочинок вже можливий — на Драгобраті є сніг, а масово лижний сезон розгортається з грудня". За його словами, наслідки епідемії грипу і панічних настроїв позначилися на всій туристичній інфраструктурі: "Ресторани в місті стоять порожні, місцеві жителі значно скоротили відвідини громадських закладів. Підприємства фіксують зниження заповнення в 10 разів, — каже він. — У нас за останні шість днів було 11 відмов від групових заїздів на загальну суму понад 100 тис. грн.". Це стосується і туристів-одноосібників, і груп, і навіть держзамовлень. "Відмінили заїзди групи, які їхали, наприклад, від міністерств", — помічає Олександр Доктор.

Зараз підприємці розглядають варіант введення знижок і акцій, щоб заохочувати клієнтів і підвищувати привабливість регіону. "Для нашого готелю ми вирішили, що не вводитимемо знижок — у нас є стабільна цінова політика", — запевняє пан Доктор. Навпаки, багато учасників ринку не відкидають, що після нового року може бути підвищення цін, — коли туристи захочуть компенсувати недоотриманий раніше відпочинок, а готелі й курорти спробують компенсувати збитки.

Місцева влада відзначає, що зниження кількості туристів — звичайне явище для міжсезоння. "Початок листопада — ще не сезон, тому туристів менше. А на новий рік викуплено майже все, і основними чинниками відвідин стане погода і наявність снігу, — говорить Олександр Марченко, начальник управління з питань європейської інтеграції, туризму і курортів Закарпатської облдержадміністрації. — Набагато більший збиток може принести не епідемія, а вибори, які пройдуть у січні, — якраз тоді багато хто виїжджає на канікули. Цього року, щоб проголосувати, люди будуть змушені залишитися дома".

Деякі санаторії спішно переорієнтувалися і пропонують пройти профілактику від грипу. "Поки ми не прогнозуємо спаду турпотоку, — відзначає начальник головного управління з питань європейської інтеграції, зовнішньоекономічних зв’язків і туризму Закарпатської ОДА Ернест Нусер. — Можливо, в санаторії у людини якраз більше шансів не захворіти".

Туроператори скаржаться на безпідставність галасу, що здійнявся, — в регіоні, мовляв, не було зафіксовано захворювань свинячим грипом, а якщо порівнювати офіційні цифри кількості хворих на звичайний сезонний грип, то зараз цей показник на 40% нижчий, ніж торік на цю ж дату. "Я думаю, що коли б не вибори — такого галасу не було", — додав Олександр Доктор.

В Івано-Франківській області констатують зниження кількості туристів, проте з епідемією грипу це не пов’язують. "Зниження туристів є, — але це зовсім не пов’язано з епідемією! В цей час туристів і так майже не буває в будь-якому році. Коли буде сніг, і то не відразу, люди почнуть приїжджати, — сказав заступник начальника управління туризму Івано-Франківської обладміністрації Григорій Мельник. — Можливо, на Новий рік, якщо епідемія ще не піде на спад, буде трохи менше туристів у порівнянні з минулими сезонами, коли було складно знайти місце для парковки. Але масового відтоку ми не прогнозуємо".

Профільні держструктури поки не зробили офіційних висновків щодо обсягів спаду турпотоку в західному напрямі. "Так, вони (компанії. — "i") заявляють про збитки, але офіційно поки підтвердити ми цього не можемо, бо лише почали моніторити ситуацію, продзвонювати підприємства регіону, — відзначив Людвіг Медяний, прес-секретар Державної служби туризму і курортів. — Питання це спірне, оскільки у різних підприємств може бути по-різному. З’ясовуємо".

За матеріалами: Экономические Известия

 

Читайте также по теме