Минулого тижня на офіційному сайті КМДА був опублікований проект розпорядження, що передбачає ліквідацію довгострокових (річних, квартальних і частково місячних) проїзних квитків у Києві.
Проект розпорядження КМДА, громадське обговорення якого триватиме до 13 вересня, крім скасування річних і квартальних проїзних, припускає ліквідацію суміщених місячних абонементів на проїзд в метро і наземному транспорті. Вартість решти місячних абонементів повинна залишитися незмінною: 80 грн. — для одного виду наземного транспорту (автобус, тролейбус, трамвай, фунікулер), 95 грн. — для метрополітену, 130 грн. — для двох видів і 160 грн. — для трьох видів наземного транспорту.
Ліквідовувати планується і короткострокові проїзні абонементи — на 1, 2, 5, 10 і 15 днів, які нібито не мають попиту у пасажирів.
Також чиновники пропонують обмежити кількість поїздок за місячним абонементом не більше 70, стверджуючи, що лише 2,56% киян виходять за рамки цього ліміту. «Ці заходи дозволять збільшити прибуток метрополітену на 100 млн. грн., а «Київпастрансу» — на 15,6 млн. грн. на рік», — сказано в поясненювальній записці до проекту.
Начальник управління цінової політики КМДА Василь Яструбинський відзначив, що продаж річних, квартальних і короткострокових проїзних буде припинений після набуття чинності розпорядження, а вже реалізовані абонементи пасажири зможуть використовувати до кінця їх терміну дії. Необхідність цих змін він пояснює складним фінансовим станом комунальних підприємств «Київський метрополітен» і «Київпастранс». «Будь це приватні перевізники, вони б вже давно збанкрутіли», — заявив він.
Втім, пише видання, критики влади вважають, що припинення продажу проїзних абонементів навряд чи поліпшить фінансовий стан транспортних монополістів. Принаймні, до кінця нинішнього року це нововведення не принесе ніяких дивідендів. За даними КП «Київський метрополітен» і «Київпастранс», на сьогоднішній день в обороті знаходиться понад 250 тис. річних абонементів, 210 тис. з яких призначено для проїзду в підземці. Тільки 600 з них куплені після лютого поточного року, тоді як інші реалізовані в листопаді-січні за початковою вартістю, що припускає сплату 50 коп. за поїздку. /> Нагадаємо, в листопаді минулого року одночасно з підвищенням вартості проїзду в громадському транспорті в чотири рази Черновецький заявив, що подорожчання проїзду торкнеться лише тих пасажирів, які користуються послугами метрополітену і наземного комунального транспорту нерегулярно, а вартість поїздки за річним абонементом залишиться тим самим — 50 коп.
Правда, через два місяці АМКУ примусив мерію піти на поступки, і вартість разового проїзду в метрополітені знизилася з 2 до 1,7 грн., а в електротранспорті і автобусах — з 2 до 1,5 грн. Натомість чиновники вирішили в багато разів підняти вартість довгострокових абонементів, внаслідок чого річний проїзний на метро подорожчав з 365 до 910 грн., а річний проїзний на всі види комунального транспорту — з 810 до 1,995 тис. грн.
За матеріалами: «Деловая столица»