Літак АН-70 успішно проходить різноманітні випробування, а його запуск у серійне виробництво планується здійснити до 2012 року.
Про це журналістам під час Європейського конгресу з транспортної авіації заявив генеральний конструктор ДП «Антонов» Дмитро Ківа, передав кореспондент ГолосUA.
За словами генконструктора, Україна поновила фінансування проекту. Перші два літаки, які будуть побудовані у найближчі два роки замовило міністерство оборони України. Водночас фінансування спорудження літака поновила й російська сторона, але ці гроші поки що спрямовуються тільки російським учасникам проекту.
Зараз розробники проводять сертифікацію літака за нормами цивільної авіації. Під час випробувань підтверджено всі основні характеристики: у частині стійкості, керованості, безпеки при відмовах, можливості десантування вантажу, базування на грунтових злітно-посадочних смугах. У процесі випробувань АН-70 встановив шість світових і 15 національних рекордів, включаючи підйом 55 тонн вантажу на висоту 7 тис. 350 метрів.
Літак також підтвердив максимальну вантажопідйомність 47 тонн, нормальну — 35 тонн. Він може перевозити всі види військової техніки, вантажів, включаючи 300 парашутистів. Підтверджено можливість десантування моновантажів масою до 21 тонни. Ан-70 може експлуатуватися з коротких грунтових майданчиків довжиною всього 700 метрів. При цьому літак унікальний за своїми злітно-посадочними характеристиками: мінімальна швидкість польоту становить лише 98 кілометрів на годину.
Ківа вважає, що АН-70 має скласти серйозну конкуренцію європейському літаку А400М, що зараз розроблюється: «У A400M оголошений термін виходу на ринок — 2014 рік, це дуже довго. Ми можемо зробити АН-70 швидше. А якщо ми його пред’явимо раніше і покажемо, що його характеристики дійсно краще, то шанси закріпитися на ринку в нас є. Ми можемо бути конкурентоспроможними», — підкреслив генеральний конструктор.
Д. Кляхін />