Українське Міністерство транспорту та зв’язку приймає пропозиції до проекту Транспортної стратегії до 2020 року. Українські екологи вже висловили ряд своїх зауважень до цього документа.
Як повідомили Deutsche Welle у Мінтрансі, у серпні та вересні ще приймають зауваження щодо Транспортної стратегії України до 2020 року. Фахівці Національного екологічного центру України нарікають, що можливе подолання наслідків зміни клімату у проекті взагалі не згадують, попри те, що близько 15% парникових газів в Україні виробляє саме транспорт.
Як зауважує регіональний представник Міжнародної кліматичної мережі (CAN) Ірина Ставчук, автомобілі не лише спричиняють викиди СО2, а й просто забруднюють повітря: «У Києві та інших великих містах основним джерелом забруднення повітря є автомобільний транспорт.А ще ж слід дбати про місця для паркування. Варто більше приділяти уваги саме громадському транспорту – комфортному і зручному, як це роблять в ЄС». Однак у проекті стратегії йдеться й про розробку законів щодо диференційованого оподаткування власників транспортних засобів залежно від енергоефективності автомобілів.
Координатор програми зі зміни клімату Національного екологічного центру Христина Рудницька так коментує Транспортну стратегію: «Заходи зі зменшення впливу на довкілля згадують у термінах «удосконалення», «посилення», «оптимізація», «екологізація», а це складно виміряти конкретними діями, та й не встановлені строки виконання різних заходів». Ставчук називає головною проблемою стратегії – відсутність пріоритетів й масштабність проектів: «Сказано, що все слід розбудовувати і фінансувати – дороги, аеропорти, залізницю. Та невідомо, скільки бюджетних коштів і на що піде. Може статись так, що будуватимуть лише дороги, а громадському й залізничному транспорту не приділять потрібної уваги».
Екологи з НЕЦУ упевнені, для того, щоб знизити рівень викидів парникових газів від автотранспорту, варто зробити пріоритетним розвиток громадського транспорту, подбати про умови для велосипедистів та пішоходів у місті. Такими ідеями вже переймаються у Львові – завдяки підготовці до ЄВРО 2012 та Німецькому товариству технічного співробітництва (GTZ). Як розповіла речниця GTZ Вікторія Гультай, там щойно розпочали проект під назвою «Кліматично сприятлива концепція стійкої мобільності у місті Львові». Так німецьке товариство допомагатиме міській раді ефективніше розвинути транспорту систему.
За матеріалами: Німецька хвиля