Навігація на внутрішніх водних шляхах буде відкрита вчасно.
У цьому запевнила прес-служба Міністерства інфраструктури.
Згідно з повідомленням, Державна служба морського та річкового транспорту вживає заходів для забезпечення належного технічного стану гідротехнічних споруд та фарватерів на внутрішніх водних шляхах.
Для проведення відповідних робіт у 2011 році державному підприємству «Укрводшлях» із бюджету виділено 10 млн. грн. Відповідне фінансування дозволить спеціалістам підприємства провести підготовчі роботи у міжнавігаційний період та вчасно відкрити рух суден внутрішніми водними шляхами.
Першочергові роботи проводяться лише в мінімально достатньому обсязі — для забезпечення надійного суднопропуску через шлюзи упродовж усієї навігації та підтримки внутрішніх водних шляхів у належному стані необхідно збільшити фінансування. «Внутрішні водні шляхи поєднують Україну міцними торговельними відносинами з іншими державами. Тому організація сучасного рівня будівельних та ремонтних робіт, придбання нового флоту та обладнання вимагають відповідного фінансування з бюджету. Ми разом з керівництвом «Укрводшляху» постійно працюємо над цим», — зазначив голова Укрморрічфлоту Сергій Крижановський.
За підрахунками фахівців, для забезпечення безпеки судноплавства та утримання належного стану судноплавних гідротехнічних споруд на внутрішніх водних шляхах у 2011 році необхідно близько 50 млн. грн. Аналогічна сума необхідна і в 2012 році – це дозволить виконати умови із відкриття внутрішніх водних шляхів для іноземних суден та приймати пасажирські судна, які прибуватимуть до України під час проведення Євро-2012.
На сьогодні утримання внутрішніх водних шляхів України з каскадом дніпровських судноплавних шлюзів частково здійснюється за рахунок бюджетних асигнувань, частково — за кошти «Укрводшляху». На жаль, щорічне бюджетне фінансування на їх утримання протягом останніх років, як правило, не перевищує 35% від нормативної потреби, а в 2011 році ще менше – 24 % від необхідного.
Нагадаємо, у 2010 році на аналогічні роботи було виділено 41 млн. грн., що дало змогу забезпечити безперебійну роботу шлюзів та провести тільки невідкладні відновлювальні роботи на судноплавних шлюзах та найнеобхідніші днопоглиблювальні роботи, що, у свою чергу, дало змогу збільшити кількість суднопроходів шлюзами на 13% у порівнянні з 2009 роком та збільшити обробку вантажів у річкових портах на 34% до 6,6 млн. тонн. за рік.