Головною метою приватизації є подальша робота проданих підприємств. А це може забезпечити лише прозора конкурсна процедура продажу.
Таку думку висловив директор економічних програм Центру ім. Разумкова Василь Юрчишин у коментарі кореспонденту ГолосUA.
“Якщо власник викладає гроші, хоче купити, то прагне, аби підприємство потім працювало. Держава повинна попіклуватися про те, щоб конкурси були зрозумілі й прозорі. Тоді ясно, хто приходить і навіщо, та чого слід очікувати у результаті”, — сказав він. На думку експерта, саме прозорий продаж гарантує подальшу роботу проданого підприємства.
Водночас Василь Юрчишин впевнений, що із продажем деяких державних об’єктів не слід зволікати. “Якщо ми пригадаємо три-чотири, а, може, й п’ять років тому, коли продавали “Укртелеком” або Одеський припортовий завод — тоді називалися одні показники, а зараз стосовно цих самих колись дуже привабливих підприємств називаються зовсім інші показники, вдвічі-утричі менші від тих, які планувалися. Якщо ми ще два-три роки почекаємо, то той самий “Укртелеком” вже зовсім нікому не буде потрібний або буде продаватися за неконкурентними цінами”, — вважає фахівець. Василь Юрчишин зауважив, що це особливо актуально зараз, бо після кризи структура товарних потоків змінюється. І може статися так, що знизиться попит на ті товари, які були цікаві пару років тому. />
Нагадаємо, як заявила 19 серпня голова Комітету Верховної Ради України з питань промислової регуляторної політики та підприємництва Наталя Королевська, метою приватизації мають бути модернізація підприємств, підвищення їх конкурентоспроможності, створення нових робочих місць, а не наповнення бюджету за будь-яку ціну.
І. Носальська