ГолосUA
06:16 25/06/2010

Громадські організації закликали Верховну Раду заборонити рекламу пива

Громадські організації виступають за якнайшвидший розгляд у парламенті законопроекту N 1014-2 про внесення змін до Закону України "Про рекламу" (щодо обмеження реклами алкогольних напоїв і пива).

Про це сказав головний координатор громадянської кампанії "Форум порятунку Києва" Віталій Черняховський на прес-конференції, передав кореспондент ГолосUA

Зокрема, він нагадав, що цей законопроект був поданий народними депутатами від БЮТ Миколою Томенком і Андрієм Шевченком ще 23 квітня 2008 року, але пролежав без розгляду в Комітеті ВР України з питань свободи слова та інформації. І лише після звернення групи депутатів до Голови Верховної Ради Володимира Литвина законопроект був включений до розкладу пленарних засідань.

"Сьогодні завдання депутатів і громадських організацій — добитися включення законопроекту N 1014-2 до порядку денного конкретного пленарного тижня та проголосувати за нього хоча б у першому читанні", — вважає Віталій Черняховський.

За його словами, реклама пива на телебаченні та радіо вступає у протиріччя із забороною вживання алкогольних розчинів, у тому числі пива та інших так званих слабоалкогольних напоїв у громадських місцях, оскільки вона продовжує привчати молодь розпивати спиртне у парках і на вулиці.

Водночас провідний науковий співробітник Інституту психології ім. Г.С.Костюка НАПНУ Леся Вовчик-Блакитна у своєму виступі акцентувала увагу на тому, що рекламне мислення в дітей формується ще з дитсадкового віку. "Головна мета рекламних роликів — підготувати дітей бути якісними споживачами пива та інших "дуже корисних" рідин, які допомагають збагачуватися певним людям", — переконана психолог.

За її словами, аналіз рекламних роликів показав, що є чотири складові такого впливу: пізнавальна, яка акцентує увагу на чомусь цікавому й новому, емоційна, що чинить потужний вплив на емоції, регулятивна, котра зображує якусь активну дію, та комунікативна, яка акцентує увагу на полегшенні спілкування. "Через те, що у підлітків знижена критичність до всього, що сприймається з екрана, відбувається гіпнотичне зомбування. Саме ці технології закладені у більшість роликів, які, на жаль, курсують по наших екранах", — зазначила Л.Вовчик-Блакитна.

Серед методів впливу на цільову аудиторію роликів, що рекламують алкоголь та пиво, вона назвала також спекуляцію на вищих людських потребах, використання сучасних музичних ритмів, різноманітних "приколів", бонусних програм тощо.

"Фантазія у тих, хто це створює, потужна, тому що за цим стоять великі гроші, але це все повільно вбиває наших дітей. Цими роликами закладається меседж, що пити пиво — модно, а без пива не модно. У результаті середній вік першого знайомства з пивом знизився до 12 років, але вже й 8-9-літні знають, що це таке", — підкреслила психолог. />  
О. Каретнікова
 

Читайте также по теме