Іноземні компанії, що працюють у Східній Європі, змінюватимуть стратегію — стрімкого розширення вже не буде.
Коли у Східній Європі відбувався економічний бум, бізнесмени розширювали свій бізнес в сусідніх країнах. Проте економічна криза змусила їх повернутися на внутрішні ринки.
Більшість бізнесменів була переконана, що стратегія розширення бізнесу має будуватися на агресивному вторгненні на сусідні ринки. Тому, коли економічна криза вдарила по їхнім прибуткам, вони були змушені зачинити свої філії у країнах Східної Європи — Польщі, Угорщині та Румунії.
"Ще декілька років тому банки були згодні видавати кредити бізнесменам-хижакам на дуже вигідних умовах, але потім більшість банків згодом про це дуже пошкодувала, коли люди стали не спроможними сплачувати кредит", — пише автор статті.
"Внаслідок втрати наших прибутків та закриття філій ми отримали урок — розширення має відбуватися поступово, а не миттєво", — переконався головний фінансовий директор словацької авіакомпанії “Sky Europe” Нік Манудакіс.
Сьогодні європейські інвестори наголошують, що відкриваючи представництва своїх компаній в сусідніх державах, не врахували, що для успішного управління у випадку кризи їм бракуватиме коштів.
За матеріалами “The Financial Times”, Л. Дубенко