ГолосUA
18:25 23/09/2010

Існує три варіанти рішення для Конституційного суду щодо політичної реформи 2004 року — експерт

Теоретично існує три варіанти рішення для Конституційного суду щодо політичної реформи 2004 року.

Про це заявив голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко в ексклюзивному коментарі ГолосUA.

Перший варіант, за словами експерта, — скасувати зміни до Конституції і повернути дію в редакції Конституції 1996 року, другий — не визнавати неправомірною політичну реформу та залишити чинною варіант Конституції, що діє з 1 січня 2006 року, або ж третій варіант — визнати порушення регламенту під час прийняття політичної реформи і крапка.

Водночас, він зауважив, що з іншого боку підстави для визнання порушення процедури при прийнятті закону у грудні 2004 року дійсно існують. «Там була порушена процедура. Складність для Конституційного суду полягає в тому, як викрутитися із цієї колізії. Можуть бути два крайні випадки, може бути й середина, коли КС скаже, що той варіант не конституційний, а що саме має діяти, має сказати Верховна Рада. Або взагалі Конституційний суд може ухилитися від відповіді на це запитання», — пояснив експерт.

При цьому І. Коліушко наголосив, що визнання неправомірною політичну реформу суперечить принципам правової стабільності. «Мені видається, що це неправова дія. Ухвалити політичну реформу, керуватися нею у своїх рішеннях, а потім скасувати її — це як мінімум суперечитиме принципу правової визначеності, принципу правової стабільності Конституції», — сказав І. Коліушко.

І. Коліушко заявив, що згідно основного закону країни, Конституційний суд може визнати рішення неправомірним, але він не має права створювати нові норми. «Тобто він не може сказати в рішенні, що діє така-то норма, адже це означатиме створення цієї норми», — сказав він. Експерт пояснив, що простими словами це означає, що КС не має права призначити Конституцію. «Існує вірогідність того, що ми опинимося в ситуації, коли суспільству прийдеться тлумачити рішення Конституційного суду, яке буде дуже складне для розуміння», — наголосив він.

Нагадаємо, 2004 року була проведена політична реформа, за якою з 1 січня 2006 року набули чинності зміни до Конституції України. Головною особливість, внесених 35 поправок до Конституції, є послаблення повноважень Президента та посиленням влади парламенту. Рішення було ухвалено в пакетному голосуванні разом з рішенням про проведення третього туру виборів Президента.

13 липня до Конституційного Суду України надійшло конституційне подання щодо конституційності Закону України «Про внесення змін до Конституції України» від 8 грудня 2004 року № 2222 – IV, проголосований 252 депутатами Верховної Ради (майже весь склад коаліції). />  

Сьогодні, 23 вересня, КС розпочав розгляд даного подання.
 

Н. Виноградська
 

Читайте также по теме