ГолосUA
12:51 08/08/2009

Кандидати в президенти витрачатимуть на кампанію щонайменше 10 мільйонів доларів кожен

Президентська кампанія коштуватиме кожному кандидату не менше 10 мільйонів доларів.

Суми, які були задіяні на дострокових парламентських виборах, на цих президентських будуть значно нижчими, — зазначають експерти.

Фінансові можливості спонсорів різні, але рекорду 2007 року їм сьогодні не побити — 200 мільйонів доларів у скрутні часи — захмарна сума. Тож бюджети нинішніх кандидатів в президенти суттєво зменшаться.

За словами політичного експерта Тараса Березовця, «і Володимир Литвин, і Арсеній Яценюк, і Сергій Тігіпко, і Інна Богословська — вони будуть коливатися в межах від 10 до приблизно 60 мільйонів американських доларів. Що стосується бюджетів Тимошенко і Януковича, я думаю, що вони теж будуть не співмірними. Тому що там можливості Януковича, можливо, дотягнуть до 100 мільйонів».

Значну частку від цієї суми кандидати витрачають чи витрачатимуть на зовнішню рекламу. Це особливості українського менталітету, — зазначають психологи, — головне ефектно засвітитись власним обличчям.

Натомість, більш ефективні засоби впливу на суспільство, як, наприклад, благодійність, меценацтво і спонсорство, у наших політиків поки не популярні.

Міський голова Львова Андрій Садовий зауважив, що «сьогодні ми бачимо у Львові багато біг-бордів, з обличчями і красивими гаслами. Я не можу цього зрозуміти, тому що, як правило, людей, які кандидують в президенти, народ і так знає, треба робити конкретні речі. Не маєте багато грошей, давайте хоч зробимо дитячі майданчики, бо їх треба дуже багато в місті».

Біг-борди дорогий, але найпростіший спосіб політичного саморекламування, кажуть експерти. І додають — він же і найменш ефективний з усіх засобів. «Це більш актуально для таких кандидатів як Богословська, Гриценко, Тігіпко — для тих людей, яких не дуже знають в регіонах. То для кандидатів лідируючих, звичайно, що подібна компанія може принести часто-густо негативні результати», переконаний Т. Березовець.

Головне в передвиборчій кампанії, — кажуть політтехнологи, — аби кандидат продукував якомога більше посилань для суспільства. Тож половину агітаційного кошторису кандидати витратять на те, щоб їх якомога частіше згадували у медіа.

За матеріалами: канал 24

 

Читайте также по теме