Працівників столичного зоопарку змушували проходити перевірку на детекторі брехні.
Про це повідомляє «Комсомольская правда в Украине».
За даними видання, відповідний наказ з переліком 23 прізвищ співробітників, яких потрібно перевірити (його фото наведено у газеті) був підписаний директором Київського зоопарку Світланою Берзіною.
За словами завідувачки продуктовим складом зоопарку Світлани Горбової, все почалося ще в жовтні 2008 року, коли адміністрація зоопарку зажадала від своїх підлеглих — співробітників відділу постачання, бухгалтерії, касирів і контролерів квитків — пройти тестування на поліграфі. Всі вони, як зазначила Світлана Горбова, відмовилися, на що начальство погрожувало звільненням.
«Перевірка» працівників зоопарку проходила на приватній квартирі в центрі міста, у вихідний день. «Двері відкрив молодий чоловік. Запускав крадькома, все озирався на всі боки, ніби чогось побоювався. Нас (Світлану Горбову і начальника відділу постачання зоопарку) розвели по різних кімнатах, підключили до апаратів і стали ставити питання. Чи підробляю я документи? Чи працюю напряму з постачальниками? Чи краду зі складу продукти? Чи є знайомі в органах? Ким працюють мої рідні?», — цитує жінку видання.
Під час допиту жінці стало зле — у неї підвищився тиск, але на прохання прийняти ліки вона дістала відмову. Перевірка тривала дві з половиною години. «Після двогодинних тортур на поліграфі у мене виникли серйозні проблеми зі здоров`ям», — повідомила газеті співробітниця зоопарку.
За якийсь час Світлані Горбовій зателефонувала начальниця і сказала, що директор зоопарку результатами тесту задоволена.
Підтвердила її слова і бухгалтер зоопарку Катерина Дроботенко, яка днями звільнилася з роботи. Вона розповіла «КП», що багатьом співробітникам запропонували перевірятися на поліграфі, причому без пояснення причин.
Голова Міжнародної ліги захисту прав громадян України Едуард Багіров, коментуючи ситуацію виданню, наголосив, що ніхто не має права змушувати людей пройти детектор брехні. «Якщо хтось спробує це зробити в усному порядку, а не дай Боже в письмовому, то можна подати до суду на роботодавця і зажадати компенсацію за нанесення моральної шкоди, образу честі і гідності», — запевнив юрист.
Світлана Берзіна зі свого боку, пояснила виданню перевірку тим, що півроку тому з`явилися чутки про зловживання касирів і контролерів, які перевіряють квитки. Тоді, за її словами, і виникла ідея пройти перевірку на детекторі брехні. «Я нікого не примушувала — хто хотів, той і пройшов», — заявила директор зоопарку, додавши, що її ініціатива була узгоджена з мерією.