Командир авіалайнера Ту-154, що здійснив сумнозвісну посадку у аеропорту “Домодєдово” у Москві, Закаржа Закаржаєв не зміг пояснити причини аварії.
Про це він повідомив одразу після виписки з лікарні.
Він повідомив, що досі не зустрічався з членами технічної комісії Міждержавного авіаційного комітету, проте рішуче відкинув усі пояснення катастрофи, що публічно висловлювалися раніше.
Відповідаючи на запитання чи правда, що Ту-154М вилетів до Москви з двома технічними несправностями, котрі з якихось причин вирішили полагодити пізніше, пілот відповів: “Нісенітниця. Перелік так званих відкладених несправностей передбачений для машин іноземного виробництва і лише коли вони знаходяться на транзитних аеродромах: передбачається, що всі проблеми будуть усунені одразу після прибуття додому. Російський літак завжди вилітає з базового аеродрому повністю справним, і для нас в цьому смислі не робилося жодних виключень. Інакше кажучи, зафіксувавши будь-який, навіть найбільш незначний дефект, нас просто не випустили б в рейс з Махачкали”, — зазначив він.
З. Закаржаєв зазначив, що політ з Махачкали до Москви тривав, як і заплановано, від 2 год. 10 хв. до 2 год. 30 хв., у Внуково літак оглянули співробітники наземних служб і бортінженер.
Він також відкинув версію, висловлену другим пілотом лайнера стосовно того, що причиною аварії могло стати неякісне пальне, залите у Внуково. “Думаю, що ця версія не відповідає дійсності. Мій колега, якщо він дійсно заявляв про таке, обмовився, або в той момент ще не відійшов від пережитого після аварії шоку. Я знаю, що все пальне в аеропортах обов'язково перевіряється перед заправкою. Крім того, бортінженер екіпажу ніколи не дозволить заправку, не перевіривши сертифікат якості гасу, котрий той привіз”, — сказав він.
За його словами, у суботу, 4 грудня, тим же паливом у Внуково заправляли десятки літаків, котрі благополучно здійснили свої рейси. “Тому у мене особисто немає абсолютно ніяких причин сумніватися у якості залитого гасу і тим більше підозрювати у халатності співробітників аеропорту Внуково”, — сказав він, додавши, що остаточно виключати цю версію не може, поки МАК перевіряє інформацію.
Нагадаємо, Ту-154М “Авіаліній Дагестану” 4 грудня вилетів із “Внуково” до Махачкали, однак після зльоту у літака відмовили два з трьох двигунів, і він здійснив аварійну посадку в “Домодєдово”. Під час приземлення Ту-154 виїхав за межі злітно-посадкової смуги і розломився. Двоє людей загинули (серед яких брат президента Дагестану), 83 постраждали. Всього на борту перебували 163 пасажири і дев'ять членів екіпажу.
/>
У Росавіації повідомили, що забороняти або припиняти експлуатацію Ту-154 не планується.
За матеріалами: Коммерсант