Мінтрансзв’язку ініціює запровадження практики спеціальної професійної підготовки та допуску до роботи водіїв, що працюють на ринку перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом. />
Про це повідомили у прес-службі Мінтрансу.
З цією метою Міністерство транспорту та зв’язку України розробило Порядок підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів для надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів, що передбачає більш жорсткі вимоги по допуску водіїв до роботи в сфері автотранспортних перевезень. Так, до роботи у внутрішньому та міжнародному сполученні будуть допускатися тільки водії транспортних засобів, що мають свідоцтво професійної компетентності водія (СПК). Для кожного виду перевезень видаватиметься свідоцтво відповідно до зразка затвердженої форми і терміном дії п’ять років з правом продовження.
Зокрема, свідоцтво професійної компетентності для надання послуг з перевезення пасажирів автобусами зможуть одержати водії, які мають посвідчення водія категорії Д1, Д1Е, Д, ДЕ та безперервний стаж роботи на транспортному засобі за наймом не менше трьох років. СПК для надання послуг з перевезення вантажними автомобілями можуть одержати тільки ті водії, які мають посвідчення водія на право керування транспортним засобом категорії С1, С1Е, С, СЕ.Важливо, що спеціальна професійна підготовка водіїв для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів базуватиметься на одержанні необхідних знань законодавчих та нормативно-правових документів з питань технології перевезень, статусу водія щодо його прав та обов’язків, правовідносин його з пасажирами, замовниками послуг, власниками вантажу та іншими особами, які причетні до організації транспортного процесу.
Варто зазначити, що впровадження практики спеціальної професійної підготовки та допуску до роботи водіїв зумовлене потребою посилення соціального захисту користувачів послугами громадського автотранспорту та підвищенням безпеки перевезень. Внаслідок розподілу потужних автопідприємств на велику кількість власників транспортних засобів, які мають до п’яти автомобілів, переважна більшість перевізників є одночасно й водіями. Такі перевізники не мають необхідної матеріально-технічної бази та інженерного забезпечення для системної підготовки і контролю їх роботи на ринку послуг. Таким чином, до роботи залучено багато водіїв, які мають тільки формальне право керування транспортним засобом, але не мають елементарних знань щодо правових особливостей надання послуг. Така ситуація призводить як до зниження безпеки перевезень, так і погіршення якості обслуговування та чисельним порушенням прав пасажирів і замовників послуг.
За оцінками фахівців автомобільного транспорту, запровадження професійної підготовки водіїв для роботи у сфері автотранспортних послуг значно підвищить як безпеку, так і рівень культури транспортного обслуговування.