Міністерство транспорту і зв`язку України на виконання указу Президента України від 26 грудня 2008 року «Про додаткові заходи щодо соціально-економічного розвитку міста Севастополя» передало у Кабінет міністрів та відповідну робочу групу матеріали про використання після 2017 року інфраструктури Севастопольської бухти в невійськових цілях, перепрофілювання та модернізацію логістичної, зокрема портової, інфраструктури.
Про це заявив сьогодні журналістам в Севастополі заступник міністра транспорту і зв`язку — директор «Укрморрічфлоту» Володимир Работнєв.
«Концепція Мінтрансу — тут повинен бути великий, могутній, багатомільйонний (у якому можна приймати велику кількість вантажів – ред..) глибоководний порт», — наголосив Работнєв.
За його словами, «сам по собі підхід до Севастополя як потенційно іншого міста, потенційно іншого вузла ми абсолютно вітаємо. Ми розуміємо, що завтрашнє транспортне майбутнє цього міста — воно інше, ніж сьогодні. Сьогодні він історично стриманий тим, що він дуже воєнізований, і база Чорноморського флоту Росії сьогодні, звичайно, істотно стримує можливості для розвитку Севастополя, як транспортного вузла».
Работнєв зазначив, що перспектива розвитку в Севастополі глибоководного морського торгового порту обговорювалася в очолюваному ним департаменті, і з керівництвом «Севастопольського морського торгового порту» до видання Президентом відповідного указу.
«Сьогодні ми по-іншому осмислюємо масштаб проблеми, вона, в основному, полягає навіть не в безпосередньо розвитку портових територій, йдеться про серйозне «перетряску» всієї інфраструктури транспортно-дорожнього комплексу України, що прилягає до Криму, і на самому півострові», — повідомив заступник міністра. За його словами, «йдеться дійсно про речі, які перешкодили, наприклад, свого часу реалізувати добре задуманий транспортний вузол в Донузлаві. Те ж саме: причина не в самому Донузлаві, не його глибинах, не в його портовій території, а у відсутності надійної інфраструктури. Наш транспортно-дорожній комплекс в цій частині, на жаль, не може такий великий транспортний вузол забезпечити».
На думку Работнєва, сьогодні йдеться про концептуальний підхід: чи буде Севастополь зоною туристично-рекреаційного розвитку, чи енергетичним комплексом, чи потужним транспортним вузлом. «Час покаже, чия концепція візьме переможе. Концепція Мінтрансу — тут великий, могутній, багатомільйонний глибоководний порт», — додав Работнєв, повідомив Форпост.
Як повідомлялось раніше, у Міністерстві транспорту і зв`язку України розглядають можливість будівництва глибоководного морського порту на базі Севастопольської бухти.
Нагадаємо, 2017 року спливає термін перебування у Севастополі Черноморського флоту РФ.