Мінтрансзв’язку готує передачу до управління Фонду державного майна України державного підприємства «Київпассервіс» для подальшої його приватизації.
Як повідомили у прес-службі мінтрансу, це спрямовано на виконання завдання Президента України Віктора Януковича, озвученого при вступі на посаду, про те, що упродовж п’яти років Україна має завершити приватизацію державного майна, за виключенням підприємств, що мають для держави стратегічне значення.
Логіка передачі ДП «Київпассерсвіс» до приватного власника полягає у тому, що згідно з результатами проведеної інвентаризації підприємств транспортної галузі, держава на сьогоднішній день виявилась неефективним власником цього підприємства: за економічними показниками ДП «Київпассерсвіс» нині працює не на 100% свого потенціалу і є монополістом у сфері пасажирських автоперевезень.
Позиція Мінтрансзв’язку полягає у необхідності створення ринку автостанційних послуг і розвитку конкурентного середовища серед автостанцій. Адже на сьогоднішній день перевізники, що займаються наданням послуг з пасажирських автоперевезень, страждають від монопольного становища автостанцій та їхнього тарифного свавілля (майже 30% вартості квитка на сьогодні складає вартість автостанційних послуг), що є для них невигідним.
На врегулювання даної проблеми Мінтрансзв’язку розробило наказ «Про затвердження Порядку державного регулювання діяльності автостанцій», яким встановлюються умови відкриття та закриття автостанцій, вимоги до проведення їх атестації, визначення розміру автостанційного збору та впорядковуються взаємовідносини між автостанціями, автомобільними перевізниками і органами влади.
Враховуючи вимогу Закону України «Про автомобільний транспорт» про те, що пасажирські перевезення в Україні можуть здійснюватися тільки від автостанції до автостанції, Мінтрансзв’язку своїм наказом, що на цей час проходить погодження у Міністерстві юстиції України, передбачило можливість відкриття альтернативних автостанцій, що сприятиме розвитку конкурентного середовища та зниженню ціноутворення на пасажирські автомобільні перевезення.
«Політика Мінтрансзв’язку є консолідованою з політикою Президента України — державне майно має бути приватизовано», — наголосив заступник Міністра транспорту та зв’язку України Олексій Баранов.
За його словами, майже всі підприємства різних галузей транспорту, що входять до сфери управління Мінтрансзв’язку, за виключенням об’єктів стратегічного значення, будуть приватизовані.
Завданням нового власника для потенційних інвесторів Мінтрансзв’язку визначило збереження профілю підприємства та його розвиток і модернізацію. Інші можливі умови приватизації будуть розроблені окремо під час роботи спільної робочої групи фахівців Мінтрансзв’язку та Фонду державного майна України, що розпочинає свою роботу.
Нагадаємо, Київпассервіс скоротив чистий прибуток в 2009 році на 17,42% порівняно з 2008 роком (до 294 тисяч гривень), чистий дохід — на 10,37% (до 20,863 мільйона гривень).