Понад 20 сіл Чигиринського району Черкаської області знаходяться під загрозою затоплення через критичний стан Тясминської захисної греблі.
Про це в коментарі кореспонденту ГолосUA заявив виконуючий обов’язки першого заступника голови Чигринської районної адміністрації Олексій Чигирик.
За його словами, причиною такої критичної ситуації стало будівництво підприємством “Нібулон” зернового терміналу у селі Вітове.
“Пішов великоваговий транспорт по цій захисній споруді. А вона побудована вже дуже давно. Якщо впродовж 50 років ще все було добре, великої уваги цій споруді не приділяли, це не було актуально, то коли порт з’явився, виникли проблеми. Ми промоніторили — на одну добу по дамбі їздить понад 130 автомобілів. І це переважно авто, масою 40 тонн. Вони розбили покриття дороги над греблею” — пояснив чиновник.
Він також додав, що біля села Стецівка розташована насосна станція із перекачування води із річки Тясмин у Дніпро. Там працюють потужні насоси, які здатні при потребі перекачувати до 85 кубів за секунду.
“Але людям там уже небезпечно працювати. Через інтенсивний рух транспорту дамба почала “розповзатися”, із захисних плит водою вимиває цемент і бетон, відбувається просадка земельного полотна. Гребля потребує термінового ремонту” — наголосив О. Чигирик.
Зробити повний аналіз аварійності греблі має право тільки проектувальний інститут, який її будував. /> “Ми вже до них зверталися, але вони сказали, що не можуть цього зараз робити, бо конструкції дуже давні і проектували їх давно. Крім того, це коштує великих грошей. І оплачувати ремонт греблі має або держава, або головний винуватець — “Нібулон”. Адже, вони мали врахувати, що може виникнути така ситуація, ще коли проектували цей зерновий термінал. Проте вони нічого враховано не було” — підсумував О. Чигирик.
Тясминська гребля — це єдина дорога з Полтави і Кременчука на Чигирин. У разі її прориву під затоплення потрапляють 16,5 тисяч гектарів землі, 26 населених пунктів і два райцентри.
В. Середа