Столична влада вирішила зробити на основних міських магістралях пластикову розмітку замість того, щоб наносити її фарбою.
Про це повідомив головний інженер комунального підприємства “Київавтодор” Василь Мельниченко.
За його словами, пластикова розмітка незабаром з’явиться на одній із найжвавіших магістралей столиці — Оболонському проспекті.
Крім того, також обіцяють встановити 70 пластикових зебр. Поки нововведення буде з’являтися в основному біля шкіл. Планується, що на розмітку доріг у місті витратять 17,3 мільйона гривень.
"Було прийнято рішення наносити розмітку не фарбою, а робити її пластиковою — вона довговічніша, служить мінімум три роки, — розповів Василь Мельниченко. — Зараз проводяться необхідні підготовчі роботи. (У намальованої, як розповіли в “Київатодорі”, термін експлуатації — від дев’яти місяців до року, — ред.). Крім того, пластик володіє кращими світлотехнічними характеристиками, кажучи простою мовою — краще відбиває світло фар і більш помітний. А ще вона дає хороше зчеплення шин авто з проїзною частиною", — розповіли в “Київавтодорі”.
Цієї весни розмітка практично зникла з трас і проспектів міста. За словами шляховиків, розмітка швидко зникла через суміші, якими посипали дороги в зимовий період.
"Усе залежить від суміші, яку було нанесено. Це ж фарба — нехай спеціальна, дорожня, але фарба, тим більше біла. Природно, вона брудниться від шин — і тут уже нічого не вдієш. Є, звичайно, варіант мити дороги шампунем, але у скільки це обійдеться? Інша справа, якщо розмітка просто зникає через кілька днів. Тоді постає питання: а чим фарбували ті самі працівники і куди поділися нормальні матеріали?", — розповіло джерело в “Київавтодорі”.
Як розповів виданню адвокат з питань дорожнього руху Вадим Володарський, згідно з Правилами дорожнього руху, якщо не видно розмітки, рядність визначають самі водії.
"На відміну від ям на дорогах, відсутність розмітки не може бути фактором, який повністю знімає з водія відповідальність за здійснення ДТП", — наголосив адвокат.
За даними “Київавтодору”, терміни експлуатації 80% дорожнього покриття столичних доріг на даний момент складає 15-30 років, що в 1,5-3 рази перевищує нормативні терміни експлуатації (12 років). Вартість капітального ремонту цих 80% (16 млн. кв. м) оцінюється в 7,6 мільярдів гривень. Починаючи з 1997 року, поточний ремонт дорожніх покриттів виконувався лише на 47% від щорічного нормативу.
За матеріалами: “Комсомольська правда в Україні” />