Усі соціологічні опитування в країні є замовними.
Про це заявила науковий керівник фонду Демократичні ініціативи Ірина Бекешкіна на прес-конференції, передав кореспондент ГолосUA
“Україна відрізняється від демократичних країн тим, що соціологічні виміри у неї є майже повністю замовними, і коли мені кажуть чи було опитування замовним то це означає повне нерозуміння справ, адже у нас всі опитування замовляють”, — зазначила вона.
Соціолог наголосила, що у звичайний невиборчий період замовниками є ТБ та ЗМІ. “Але як ми знаємо, більшість ТБ, які можуть дозволити собі соцопитування мають свого власника, представника тієї чи іншої політичної сили. Під час виборчої кампанії політики стають найбільшими замовниками соціологічних опитувань. І тоді результат об’єктивно влаштовує політика”.
І.Бекешкіна також зауважила, що в Україні сьогодні існує близько 10 соціологічних кампаній, які насправді можуть провести об’єктивне соціологічне дослідження.
“У нас їх як ви знаєте було понад 80. Звідси і низький рейтинг опитувань, які проводились”, — відзначила вона.
Також, за словами соціолога, соцопитування замовляють різні фонди. “Вони від самого початку призначені для того, щоб оприлюднювати лише рейтингові показники, оскільки жодне соціологічне опитування не буде проводитись лише заради самих рейтингів”.
Загалом І.Бекешкіна відзначила, що соціологія під час виборчої кампанії 2010 року була на надзвичайно низькому рівні і “надзвичайно бідною, та не висвітлювала інтереси українського населення”.
О.Каретнікова