face="Times New Roman, serif">
size="4">Верховна Рада відхилила законопроекти про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження зовнішнього незалежного оцінювання якості освіти (ЗНО)та встановлення відповідальності за порушення під час його проведення.
color="#000000">
face="Times New Roman, serif">
size="4">Відповідні законопроекти підтримали лише 10 народних обранців, передав кореспондент ГолосUA.
color="#000000">
face="Times New Roman, serif">
size="4">У відхиленому документі, зокрема, пропонувалося включити до закону України «Про вищу освіту» визначення терміну «зовнішнє незалежне оцінювання знань», «зовнішнє незалежне оцінювання знань осіб, які бажають вступити до вищих навчальних закладів», банк завдань зовнішнього незалежного оцінювання», «загальна навчальна компетентність» тощо.
color="#000000">
face="Times New Roman, serif">
size="4">До цього ж проекту закону пропонувалося додати статтю 44, у якій встановлюються основні засади та вимоги до порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання.
color="#000000">
face="Times New Roman, serif">
size="4">Також документом передбачалося право на громадське спостереження за ходом незалежного оцінювання. Встановлюються види інформації, якій під час проведення незалежного оцінювання має надаватись статус конфіденційної. Передбачено право осіб, які пройшли ЗНО, на отримання засвідчених копій їхніх сертифікаційних робіт. Встановлено належний правовий статус сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання.
color="#000000">
face="Times New Roman, serif">
size="4">У проекті передбачено право осіб, які здобули загальну середню освіту в 2007 році і раніше (до запровадження обов'язкового зовнішнього незалежного оцінювання якості освіти), вступати до вищих навчальних закладів незалежно від форми власності на заочну форму навчання на конкурсних засадах відповідно до рівня їхньої загальної навчальної компетентності, визначеного на підставі зовнішнього незалежного оцінювання, та їхніх спеціальних здібностей у випадках, передбачених Умовами прийому на навчання до вищих навчальних закладів України, з урахуванням середнього бала документа державного зразка про повну загальну середню освіту.
/>
color="#000000">
face="Times New Roman, serif">
size="4">Передбачені норми мають забезпечити відкритість та прозорість незалежного оцінювання та надати особам, які проходили незалежне оцінювання, можливість захищати свої права у разі порушень під час його проведення.
Законопроектом пропонувалося також доповнити статтю 183 Кримінального кодексу України частинами, які передбачають відповідальність за порушення права на освіту при проведенні зовнішнього незалежного оцінювання, а також при використанні його результатів: перешкоджання проходженню зовнішнього незалежного оцінювання, державної підсумкової атестації чи вступних випробувань до вищих навчальних закладів, за умисне порушення порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання, а також за підробку та використання завідомо підробленого документа про освіту. Пропонується додаткова стаття 3301, яка передбачає кримінальну відповідальність за умисне розголошення конфіденційної інформації, якщо це завдало суттєвої шкоди інтересам держави чи правам особи. У зв'язку з цим пропонується підслідність цієї статі віднести до органів внутрішніх справ (стаття 112 Кримінально-процесуального кодексу).
Законопроектом пропонувалося також доповнити статтю 183 Кримінального кодексу України частинами, які передбачають відповідальність за порушення права на освіту при проведенні зовнішнього незалежного оцінювання, а також при використанні його результатів: перешкоджання проходженню зовнішнього незалежного оцінювання, державної підсумкової атестації чи вступних випробувань до вищих навчальних закладів, за умисне порушення порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання, а також за підробку та використання завідомо підробленого документа про освіту. Пропонується додаткова стаття 3301, яка передбачає кримінальну відповідальність за умисне розголошення конфіденційної інформації, якщо це завдало суттєвої шкоди інтересам держави чи правам особи. У зв'язку з цим пропонується підслідність цієї статі віднести до органів внутрішніх справ (стаття 112 Кримінально-процесуального кодексу).
color="#000000">
face="Times New Roman, serif">
size="4">У статті 212-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення пропонувалося збільшити розмір штрафів за порушення порядку обліку, зберігання і використання документів та інших носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави.
Читайте также по теме