ГолосUA
14:55 08/09/2009

Нацбанк хоче запровадити диференційований підхід до оцінки фінансового стану клієнта

Національний банк України НБУ рекомендує запровадити диференційований підхід до оцінки фінансового стану клієнта. Про це йдеться в офіційному листі НБУ.

Зокрема, для клієнтів – фізичних осіб (резидентів/нерезидентів) такими показниками можуть бути місце роботи (посада), сума доходу за основним місцем роботи, орієнтовний щомісячний сукупний дохід, наявність/відсутність нерухомого/рухомого майна, наявність цінних паперів, які перебувають у власності (вид цінного паперу, сума, кількість, емітент, динаміка котирування), сума депозитів в інших банках України (за кордоном), сума заборгованості за кредитами в інших банках, наявність/відсутність поточних (у т.ч. карткових) рахунків в інших банках.

Для клієнтів фізичних осіб-підприємців Нацбанк пропонує такі показники: період діяльності з моменту державної реєстрації, наявність/ відсутність працівників, орієнтовний щорічний дохід/збитки (сума прибутку/збитку за попередній рік), здійснення клієнтом зовнішньоекономічної діяльності та її напрями (чинні зовнішньоекономічні договори: суми за договорами; строк дії договорів; країна; обслуговуючий банк), показники, які визначені для фізичних осіб.

Для клієнтів – юридичних осіб (резидентів/нерезидентів) такими показниками можуть бути період діяльності з моменту державної реєстрації, наявність/відсутність філійної мережі та/або дочірніх компаній (у т.ч. за кордоном), орієнтовний щорічний дохід/збитки (сума прибутку/збитку за попередній рік), сума депозитів в інших банках, наявність цінних паперів, які перебувають у власності (вид цінного паперу, сума, кількість, емітент, динаміка котирування), сума заборгованості за кредитами в інших банках, сума заборгованості за кредитами, отриманими від нерезидентів, наявність/відсутність поточних (у т.ч. карткових) рахунків в інших банках, здійснення клієнтом зовнішньоекономічної діяльності та її напрями (чинні зовнішньоекономічні договори: суми за договорами; строк дії договорів; країна; обслуговуючий банк), кількість штатних працівників.

Для клієнтів – філій та представництв такими показниками можуть бути показники юридичних осіб, структурними підрозділами яких вони є.

Національний банк України рекомендує, залежно від виду послуг, які банк надає клієнтам, отримувати фінансову звітність від окремих категорій клієнтів банку.

Крім того, Нацбанк рекомендує особливу увагу приділяти сумам та періодичності надходження коштів із зазначених клієнтом джерел, зокрема: кредити, отримані від банків, фінансова допомога, проценти від депозиту, перерахування з рахунків, відкритих в інших банках, від реалізації майна, від здійснення статутної (підприємницької) діяльності (для суб’єктів підприємницької діяльності) тощо.

 

Читайте также по теме