В II кварталі 2009 року практично всім операторам мобільного зв’язку вдалося збільшити середній дохід від одного абонента. />
У квітні-червні компанії Київстар, Український мобільний зв’язок (ТМ МТС-Україна) і Українські радіосистеми (ТМ Beeline) збільшили середній дохід з одного абонента (показник ARPU) у порівнянні з результатами I кварталу. Показник ARPU залишився на колишньому рівні тільки в компанії Астеліт (ТМ life:)).
Лідером за доходом з одного абонента став Київстар. В II кварталі 2009 року даний показник оператора виріс із 39 до 42 грн. На другому місці опинилися Українські радіосистеми. ARPU Beeline виріс на 15% у квітні-червні в порівнянні з I кварталом і склав 39,7 грн.
Третє місце в МТС-Україна: ARPU оператора виріс із 33,6 до 35,8 грн квартал до кварталу, проте трохи знизився в порівнянні з II кварталом 2008 року. Тоді цей показник у МТС-Україна був на рівні 36,52 грн. Той факт, що показник ARPU в Beeline вищий, ніж у МТС-Україна, пояснюється тим, що у звітності Українських радіосистем ураховуються корпоративні абоненти Голден Телекому.
Менше за всіх серед лідерів ринку в середньому на одному абоненті заробив Астеліт. Його ARPU в II кварталі склав 26,8 грн. Це означає, що оператор спрацював на тому ж рівні, що й у січні-березні.
У цілому аналітики відзначають, що більшості операторів удалося підвищити ARPU завдяки активному використанню прихованого подорожчання. Застосовували оператори і деякі інші бізнес-рішення. Наприклад, вивід з ужитку карток поповнення рахунку з невеликими номіналами.
"Основний фактор, що викликав зростання ARPU операторів, — слабість I кварталу, а також сезонність виторгу мобільних операторів, що пов’язано з початком відпусток. III квартал за ARPU повинен бути ще вищим, ніж II", — прогнозує директор аналітичного департаменту інвестиційної групи Сократ Костянтин Степанов.
Нагадаємо, 9 липня Національна комісія з питань регулювання зв’язку (НКРЗ) прийняла рішення заборонити операторам телекомунікацій установлювати тарифи на послуги мобільного зв’язку в розмірі 0,00 грн. за тарифну одиницю послуги (тимчасову або кількісну) без урахування собівартості цих послуг і одержання прибутку.