За попередніми оцінками, надії на добрий заробіток в період новорічних і різдвяних свят для більшості туристичних операторів і власників готелів та пансіонатів, не виправдались. За середніми оцінками опитаних учасників ринку, пансіонати і курортні комплекси Карпат втратили 5-15% клієнтів, а кримські оздоровниці — до 20% у порівнянні з аналогічним періодом кінця 2008 — початку 2009 року.
Напередодні сезону більшість пансіонатів та готелів не підвищували ціни, натомість деякі навіть включали у вартість додаткові послуги (сніданок, вечерю, процедури, екскурсії, трансфер) і залучали клієнтів знижками за попереднє бронювання. В результаті вже у першій половині грудня 2009 року на деяких курортах Закарпаття було викуплено понад 80% місць. Однак, ближче до свят внаслідок негоди (відсутність снігу) і побоювання підхопити «свинячий грип», біля 5% клієнтів відмовились від поїздки.
Частина об’єктів, яка орієнтується на гірськолижників, після 3 січня пустували. З десятка гірськолижних курортів Івано-Франківщини на третину функціонував лише «Буковель» завдяки штучному снігу.
В період новорічних свят і канікул пансіонати та курортні комплекси Карпат втратили 5-15% клієнтів, а кримські оздоровниці — до 20% у порівнянні з аналогічним періодом кінця 2008 — початку 2009 років.
Найбільш затребуваними виявились послуги середньої цінової категорії як у Карпатах, так і в Криму.
Учасники ринку впевнені, що багаторічна практика проведення новорічних свят на курортах потребує коректувань — переорієнтуватись на корпоративних клієнтів або на організацію дитячих, оздоровчих, лікувальних турів та екскурсій. На думку віце-президента Української асоціації хостелів Романа Пономаренка, в Україні не лише зростає туристична активність молодого покоління, а й змінюється мотивація поїздок — з «ледачого» відпочинку на активний та пізнавальний туризм.
За матеріалами газети «Бізнес».