size="4">16 листопада парламент розпочне розгляд Податкового кодексу в другому і вирішальному читанні.
size="4">Планується, що основні положення кодексу будуть діяти вже з 1 січня 2011 року.
size="4">Одна з ключових норм проекту — про єдиний податок. На даний момент право працювати на ньому мають приватні підприємці з річним оборотом не вище 500 тис. грн.
size="4">У варіанті кодексу, прийнятому в першому читанні, цю цифру знизили до 300 тисяч, проте, тепер Мінфін і податкова пішли на компроміс: при обороті в 300-600 тисяч можна залишатися на єдиному податку, але завівши собі касовий апарат (виділяється державою) і товарно- касову книгу.
size="4">Ще одна істотна зміна стосується взаємодії підприємств з "єдиноподатниками": якщо раніше оплату їхніх послуг проводили за статтею "витрати", то тепер будуть розплачуватися з прибутку. Це зроблено для того, щоб підприємствам було невигідно оформляти своїх співробітників як "єдинників" (і не платити податки на зарплату).
size="4">Проте, ефекту від неї може виявитися замало. По-перше, податок на прибуток у 2011-му за новим кодексом буде 23% (з зниженням до 2014-го до 16%), а це все одно удвічі менше, ніж податки з зарплат, по-друге, підприємства з оборотом до 3 млн. взагалі на 5 років отримують ставку податку на прибуток 0%, тобто їм буде все одно — проводити послуги "єдинників" як витрати або як доходи.
size="4">Ще один момент — введення перевірки трудових відносин: тепер у кожного реалізатора повинні бути на руках трудовий договір, накладна — що власник товару передав йому на реалізацію саме цей товар.
size="4">У новому ПК не буде щорічного транспортного збору (ТЗ), який зараз стягують з власників транспортних засобів (для найпоширеніших легкових авто з об'ємом двигуна до 1,6 л він становить до 80 грн./рік). Тепер ТЗ новому власнику доведеться платити один раз — при купівлі авто.
size="4">Скасування ТЗ компенсують подорожчанням бензину, ввівши акциз на паливо (50 євро/т), що, за розрахунками експертів, підніме його ціну на 40-60 коп./л. Це перекриє економію водіїв на скасуванні ТЗ.
size="4">Не вирішено питання, як бути з тими, хто звільнений від оплати ТЗ — учасники ВВВ, бойових дій, чорнобильці. Ймовірно, пільговикам з автомобілями видадуть талони терміном дії 1 рік на бензин або гроші на його покупку з розрахунку 100-200 л / місяць (на них можна проїхати 1000-2000 км).
size="4">У новому ПК повинні затвердити податок на розкіш — високі податки на квартири площею понад 120 кв.м. Не віднесені до розкоші приватні господарства від 250 до 500 кв.м (наприклад, у господаря є великий корівник), а ось понад 500 м — віднесені.
size="4">Профільний комітет ВР пропонує вважати розкішшю авто, мотоцикли і яхти ціною понад 50 тис. євро (550 тис. грн.). Під цю вартість не підпадають спортивні яхти і мотоцикли, якими володіють небагаті люди. А ось особисті вертольоти хочуть-таки обкласти податком у 10% від їх залишкової вартості.
size="4">Минулу пропозицію про зниження прибуткового податку з нинішніх 15% до 13% для тих, хто заробляє менше двох мінзарплат (1814 грн.) Щоб компенсувати недонадходження до бюджету, підвищать прибутковий податок з 15% до 16% для одержувачів 5-10 мінзарплат (до 9070 грн.) і до 17% — для тих, хто має більше 10 мінзарплат.
size="4">Страхові компанії переведуть на загальну систему оподаткування з 1.01.2012, а в 2011-му вони, як і раніше, будуть платити 3% від страхових премій (зібрана з застрахованих сума грошей).
size="4">Розроблено механізм автоматичного відшкодування ПДВ через 20 днів після його сплати. Для цього фірма повинна відповідати 15 умовам, головні з яких: вона не повинна бути банкрутом, повинна не мати боргів зі сплати податків, в ній повинно бути не менше 20 співробітників з окладами в 2,5 мінімальні зарплати (2268 грн.) і більше.
size="4">За матеріалами: Сегодня
Читайте также по теме