Національна академія педагогічних наук України проводить експеримент по створенню “освітянських округів” для навчання дітей у сільській місцевості.
Про це повідомив головний науковий співробітник Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України Олександр Савченко, відповідаючи на запитання журналістів, передав кореспондент ГолосUA .
За його словами, у сільській місцевості, де мала кількість дітей і вчителів, а також обмежена матеріальна база, доцільніше було б робити один великий, на район, освітній центр і об’єднувати зусилля усіх сіл.
“Ми зараз розпочали цю роботу — Житомирська область, потужне село Карпівці, і тільки 300 дітей залишилось, а я не кажу вже, що рядом там абсолютно зійшла нанівець кількість учнів, тому більш виправдано робити освітянський округ — щоб об’єднати зусилля матеріальні, кадрові з усього регіону. Там потужна школа, є необхідна кількість викладачів, які повністю можуть дати предметне наповнення з кожного предмета. Тому доцільно було б розвивати такі підходи на рівні держави”, — заявив Савченко.
Щоб найбільш раціонально це зробити, за його словами, працівники Інституту педагогіки всю територію держави розділили на певні зони, кожна з яких має свою специфіку — це міська, приміська, сільська і гірська зони.
“Наприклад, на Донеччині, де велика рівнинна територія і села розкидані на великій відстані, ми зробили таку школу-комплекс, до якої з’їжджаються старшокласники зі всієї області, і там вони й живуть цілий тиждень. Село делегувало сюди і підписало угоду, на який профіль ці старшокласники будуть готуватися. Ця дитина тут отримує цю професію і далі повертається назад у село”, — зазначив О. Савченко. При чому, рівень успішності дітей у таких школах, за його словами, “на голову вищий”, ніж в інших школах.
М. Мамаєва