Судно з першою партією сполук гексахлорбензолу, що зберігається на полігоні небезпечних відходів поблизу міста Калуш Івано-Франківської області, вийшло з акваторії ДП «Миколаївський морський торгівельний порт». Всього на борту судна транспортується 1,5 тисячы тонн відходів ГХБ, які будуть знешкоджені на спеціалізованому заводі у Великобританії.
Про це повідомила прес-служба Міністерства транспорту.
Нагадаємо, що гексахлорбензол – стійка речовина, що не розчинюється у воді, не парує, не горить і не вибухає. Відноситься до категорії стійких органічних забруднювачів, які мають токсичні властивості, погано розкладаються в природних умовах, характеризуються біоакумуляцією та є об'єктом транскордонного переносу повітрям, водою та мігруючими видами тварин.
Як пояснив генеральний директор ДП «Національний центр поводження з небезпечними відходами» при Мінприроди України Андрій Любімов, при затарюванні й транспортуванні гексахлорбензолу були вжиті підвищені заходи безпеки. Зокрема, ГХБ транспортують у спеціальній герметичній тарі (біг-бегах), що відповідає вимогам Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів.
«Кожен біг-бег розраховано на 2,5 тонни, ми пакуємо по 1 тонні й використовуємо два внутрішні вкладні додатково до двох передбачених, кожен з яких закривається окремо. Ми плануємо перевозити ГХБ окремими партіями, що не будуть перевищувати 1,5 тисячі тонн», – зазначив керівник Наццентру.
Перевантаження ГХБ в порту було здійснено відразу після прибуття вантажного потягу, без відстою вагонів на території міста чи порту. Хід робіт, що зайняли 10 годин, контролювався Державною інспекцією охорони навколишнього середовища Північно-Західного регіону Чорного моря, представниками СЕС та співробітниками МНС України.
Всьогодо кінця 2010 року планується вивезти 8,5 тисяч тонн гексахлорбензолу, які будуть знищені на спеціалізованому підприємстві у Великобританії компанією Tradebe.