Польська комісія з розслідування авіаційних подій хоче провести експеримент з використанням літака Ту-154, щоб зрозуміти причини катастрофи президентського літака під Смоленськом.
Про це пише видання “Gazeta Wyborcza”.
Повторення польоту допоможе зрозуміти, чому літак не відлетів від смоленського аеродрому, якщо команда про це була дана за 22 секунди до аварії.
За словами віце-голови польської комісії з розслідування причин катастрофи Мирослава Гроховськи, комісія хоче провести експеримент на безпечній висоті, щоб вивчити дії екіпажу президентського Ту-154.
Висновки Міждержавної авіаційної комісії, яка розслідувала катастрофу літака під Смоленськом, показують, що капітан літака Аркадіуш Протасюк не хотів сідати на цьому аеродромі “за будь-яку ціну”. Він хотів піти на друге коло над аеропортом. Пролунало навіть слово “відходимо”, тільки не вдалося це виконати. За даними МАК, не вистачило “сильної команди, щоб почати процесу” (переривання зниження літака — ред.).
Звіт комісії показав, що капітан Протасюк сказав “відходимо” за 22 секунди до аварії на висоті 100 метрів, потім “місцевість попереду”, через півтори секунди “підняти”, останніми його словами були “невдала спроби відійти”.
У доповіді МАК є докази, що пілоти не сиділи склавши руки, і це підтверджується записаними рухами керма.
Мирослав Гроховськи зазначив, що проводяться дослідження, щоб допомогти визначити, чому маневр не вдалося зробити, це досить складно зробити, тому що в критичний момент пілоти нічого не говорили. />
Комісія також звернула увагу на роль російських диспетчерів, які повинні були спрямувати літак до іншого аеропорту. На думку експертів, “команда про переривання посадки була видана занадто пізно”.
М. Гроховськи запевнив, що польський комітет у своїх дослідженнях основну увагу приділить критичним, останнім секундам польоту, а також вкаже момент, в якому був шанс, щоб політ не закінчився так трагічно.
Нагадаємо, що 10 квітня під Смоленськом розбився літак Ту-154, на борту якого знаходився президент Польщі Лех Качинський з дружиною, 88 польських високопосадовців та 8 членів екіпажу.