Польські експерти повернулися в Росію для розслідування причин катастрофи літака Ту-154, який навесні розбився під Смоленськом.
Польські експерти продовжують рослідування катастрофи літака Група польських експертів повернулася до Москви для продовження спільної з Міждержавним авіаційним комітетом (МАК) роботи щодо розслідування причин катастрофи літака з польською делегацією на чолі з президентом країни Лехом Качинським.
"11 вересня в Міждержавний авіаційний комітет повернулася група польських військових і цивільних експертів на чолі з Уповноваженим представником від Республіки Польща Едмундом Кліхом", — повідомили в МАК, нагадавши, що польські фахівці беруть участь у роботі Технічної комісії МАКу з розслідування катастрофи польського борту номер 1.
Крім розслідування, яке проводить МАК за участю польських експертів, Варшава і Москва проводять окремі слідчі заходи і на основі запитів про юридичну допомогу обмінюються матеріалами. Росія вже передала Польщі записи бортових самописців і ряд інших процесуальних документів.
У травні МАК опублікував попередні підсумки роботи, яку провела Технічна комісія комітету. "Однозначно установлено — теракту, вибуху, пожежі на борту, відмов авіаційної техніки в польоті не було, — повідомила голова МАКу Тетяна Анодіна. — Двигуни працювали аж до зіткнення із землею". За її словами, аеродром Смоленськ-Північний і його обладнання придатні до прийому літаків різних класів, у тому числі Як-40 і Ту-154, система попередження зіткнення із землею була включена, працездатна і передавала необхідну інформацію екіпажу. Навігаційна система GNSS була також включена і працездатна.
"Екіпаж вчасно отримував дані про метеообстановки і запасних аеродромах від диспетчерських пунктів Мінська, аеродрому Смоленськ-" Північний ", а також від екіпажу літака Як-40 Міноборони Польщі, який здійснив посадку на аеродромі приблизно за 1,5 години до катастрофи", — зазначила вона. Крім того, було встановлено, що в кабіні перебували особи, які не є членами екіпажу.
Пізніше в МАКу також повідомили, що літак не мав зауважень щодо технічного стану та порядку експлуатації. "Встановлено, що літак експлуатувався в межах встановлених ресурсів і термінів служби відповідно до діючої експлуатаційно-технічною документацією літака, — зазначили експерти. — Аналіз формулярів літака, двигунів та допоміжної силової установки показав, що зауважень по роботі та технічному стану в процесі експлуатації в період між останнім ремонтом та авіаційним подією не було".
Глава Слідчого комітету при прокуратурі (СКП) РФ Олександр Бастрикін на робочій зустрічі з головним військовим прокурором Польщі Кшиштофом Парульським 19 серпня повідомив, що процесуальне рішення у кримінальній справі про катастрофу літака Ту-154М "буде прийнято після отримання остаточного звіту Міждержавної авіаційної комісії з розслідування причин катастрофи та проведення комплексної авіаційно-технічної експертизи".
У свою чергу, Парульський заявив, що розслідування авіакатастрофи літака польського президента під Смоленськом може бути довгим, але має бути встановлена правда. Він не виключив, що за підсумками слідства, деякі люди можуть бути притягнуті до кримінальної відповідальності. "Цю правду нам доведеться дуже ретельно встановлювати. У нас є усвідомлення того, що результатом цієї правди може бути залучення деяких людей до кримінальної відповідальності, і це — додатковий елемент під час розслідування", — сказав головний військовий прокурор Польщі.
"Адже доказові матеріали треба збирати не тільки на території Росії, але і на території Польщі, звідси і взаємні запити. Це розслідування дуже важке", — визнав він.
Нагадаємо, авіакатастрофа сталася 10 квітня під Смоленськом, коли польська делегація прямувала в Катинь для участі в меморіальних заходах. Загинули всі 96 чоловік, що знаходилися на борту президентського Ту-154М, в тому числі президент країни Лех Качинський. />
За матеріалами: ТСН