ГолосUA
09:44 17/04/2010

Попіл над Європою: втратили авіакомпанії, виграли інші перевізники

Збитки від скасування польотів над Європою авіакомпаніям доведеться відшкодовувати самим. Тим часом ті пасажири, які не бажають чекати «розвидніння» в небі, масово пересідають на автобуси й поїзди.  

У Німеччині вже станом на 13 годину п’ятниці, 16 квітня, було закрито 13 з 16 міжнародних аеропортів. У одному з найбільших у світі аеропортів – Франкфурті-на-Майні – черги пасажирів біля стійок різних авіакомпаній сягають завдовжки 300 м. Тим, хто не зміг вилетіти, авіакомпанії пропонують перебронювати політ на інший день або повністю повернути витрачені на проїзний документ кошти.

Загалом же по всій Європі, за даними європейської агенції безпеки польотів Eurocontrol, скасовано понад 60 відсотків рейсів, що в числовому еквіваленті дорівнює понад 17 тисячам. Служби контролю за повітряним простором кожної окремої країни встановлюють власні граничні терміни заборони вильотів та посадок авіасуден. Але остаточної відмітки часу назвати не може ніхто. Приміром, у Великобританії ця межа вже змінювалася декілька разів від вечора четверга до ранку суботи. А фінська повітряна влада вже вирішила скасувати польоти аж до ранку неділі.

Відшкодування заподіяних збитків своїм клієнтам кожна авіакомпанія організовує на власний розсуд. Найважче в цій ситуації тим, хто мав летіти бюджетними авіакомпаніями – так званими «лоукостами».  

Утім, скористатися цим правом пасажирам непросто, адже всі операції компанії організовуються через її інтернет-сайт, робота якого загальмована через навалу відвідувачів. Тому здійснити перебронювання чи повернути гроші можна хіба що в аеропорту.

Самі авіакомпанії через вимушене скасування рейсів несуть нечувані збитки, які до того ж повертати їм ніхто, швидше за все, не буде. Адже, за словами представника компанії-страховика Munich Re, ця ситуація не порівнювана із нещастими випадками чи падіннями літаків, а тому, як правило, компанії не є застрахованими від подібних збитків. Скільки саме втратять перевізники – невідомо, але, за припущеннями аналітиків, це десятки мільйонів євро на кожну компанію. Приміром, для Lufthansa це може бути трохи менше десяти мільйонів за день простою, а для Air France/KLM – близько 30 мільйонів.

У виграші від блокування повітряного простору компанії, яким належить наземний і навіть водний транспорт. Адже ті, хто не бажає чекати, поки аеропорти знову відкриють, масово сідають на потяги, автобуси та пароми. Приміром, німецька залізниця Deutsche Bahn у зв’язку з масовим напливом пасажирів призначила додаткові поїзди й навіть викликала резервних працівників. А компанія, що займається автобусними перевезеннями далекого прямування, Deutsche-Touring, звітує про збільшення кількості рейсів подекуди на 500 відсотків.

Цікаво, що ситуація в повітрі над Європою вплинула й на кількість користувачів сервісів організації «попутних перевезень», коли охочі дістатися до певного пункту шукають і відгукуються на пропозиції тих, кто їде туди власним транспортом і має вільні місця. Приміром, німецька інтернет-платформа, що організовує подібні подорожі, mitfahrgelegenheit.de вже звітує про нечувані рекорди. У порівнянні із звичайними днями кількість запитів збільшилася на 30 відсотків, кажуть керівники порталу, особливо на поїздки з Франкфурта, Гамбурга та Берліна

 

Читайте также по теме