ГолосUA
14:28 07/08/2009

Президентська кампанія-2010 не поб’є рекорду 2007 року

Президентська кампанія коштуватиме кожному кандидату не менше 10 мільйонів доларів. Суми, які були задіяні на дострокових парламентських виборах, на цих президентських будуть значно нижчими.

Фінансові можливості спонсорів різні, але рекорду 2007 року їм сьогодні не побити — 200 мільйонів доларів у скрутні часи — захмарна сума. Тож бюджети нинішніх кандидатів в президенти суттєво зменшаться.

За словами політичного експерта Тараса Березовця «і Володимир Литвин, і Арсеній Яценюк, і Сергій Тегіпко, Інна Богословська — вони будуть коливатися в межах від 10 до приблизно 60 мільйонів американських доларів. Що стосується бюджетів Тимошенко і Януковича, я думаю, що вони теж будуть не співмірними. Тому що там можливості Януковича, можливо, дотягнуть до 100 мільйонів». />  

Значну частку від цієї суми кандидати витрачають чи витрачатимуть на зовнішню рекламу. Це особливості українського менталітету, — зазначають психологи, — головне ефектно засвітитись власним обличчям. Натомість, більш ефективні засоби впливу на суспільство, як то, наприклад, благодійність, меценатство і спонсорство у наших політиків поки не популярні.

Біг-борди дорогий, але найпростіший спосіб політичного саморекламування, кажуть експерти. І додають — він же і найменш ефективний з усіх засобів.
«Це більш актуально для таких кандидатів як Богословська, Гриценко, Тигіпко — для тих людей, яких не дуже все таки об`єктивно знають в регіонах. То для кандидатів лідируючих, звичайно, що подібна компанія може принести часто-густо негативні результати», переконаний Т. Березовець.
 

Головне в передвиборчій кампанії, — кажуть політтехнологи, — аби кандидат продукував якомога більше месседжів для суспільства. Тож половину агітаційного кошторису кандидати витратять на те, щоб їх якомога частіше згадували у медіа.
 

За матеріалами: канал 24

 

Читайте также по теме