ГолосUA
14:22 04/06/2009

Прибутковість гіпермаркетів знизилась майже вдвічі

Прибутковість продовольчих та універсальних гіпермаркетів з метра квадратного знизилася на 40%, порівняно з минулим роком.  />  

Про це розповів керівник напрямку логістичного консалтингу групи компаній Advanter Group Антон Білецький в інтерв’ю тижневику «Коментарі:».
 

За його словами, приблизно на 15–20% зменшився розмір середнього чека через те, що споживач віддав перевагу менш маржинальним товарним позиціям. 
 

Водночас, як відзначив експерт, в умовах фінансової кризи гіпермаркети й cash&carry не тільки не втратили своїх лояльних клієнтів, а й здобули нових споживачів, які почали зважати на структуру своїх витрат і перевели систему сімейних закупівель на раціональну схему. 
 

На думку Білецького, це пояснюється тим, що великоформатний роздріб переважно позиціонувався як економічний магазин, розрахований на раціональних споживачів, для яких важливу роль відіграє зручність покупки (рідше, але на тривалий період), нижчі ціни, порівняно з традиційним роздрібом, великий вибір товарів.
 

Крім того, великоформатний роздріб з меншими втратами пережив війну з постачальниками. 
«Жорсткіші вимоги до постачальників гіпермаркети й cash&carry компенсують високими обсягами закупівлі. (…) Практика засвідчує, що великоформатні мережі насправді оплачують товарні кредити раніше, ніж представники традиційного ретейлу. Вони акуратніші у виконанні своїх домовленостей з постачальниками. Наприклад, при домовленості на кредитування 120 днів cash&carry у середньому мають прострочення платежу не більше п’ять-десять днів, тоді як традиційний роздріб при відстрочці 90 днів може прострочити оплату заборгованості на 40–60 днів і більше, аж до «заморожування» платежів», — пояснив фахівець.
 

На думку експерта, останнім часом конкуренцію гіпермаркетам прагнуть скласти традиційні роздрібні мережі. «Прагнучи мінімізувати відтік споживачів у сегмент гіпермаркетів і дискаунтерів, активно формують власну «ощадливу» цінову політику. Через це створюється ілюзія невідповідності цінової політики гіпермаркетів своєму формату», — резюмував А. Білецький.

 

Читайте также по теме