Міждержавний авіаційний комітет (МАК) завершив розшифровку бортових самописців літака ТУ-154 президента Польщі Леха Качинського, який розбився 10 квітня під Смоленськом, та встановив: ані теракту, ані пожежі на борту не було, а двигуни працювали безпосередньо до зіткнення із землею.
Про це на прес-конференції заявила голова МАК Тетяна Анодіна, передав кореспондент ГолосUA.
Голова МАК Тетяна Анодіна: (ГОЛОС)
Остаточно причину катастрофи комісія поки не оголосила, але назвала фактори, які однозначно виключені з можливих причин: «Технічною комісією однозначно встановлено, що теракту, вибуху, пожежі на борту, відмови авіаційної техніки не було, а двигуни працювали безпосередньо до зіткнення із землею», — йдеться у звіті МАК.
Голова комітету також підкреслила, що аеропорт «Смоленськ-Північний» мав право та можливість прийому літаків класу ТУ-154 та відповідав усім технічним та безпековим вимогам. />
Голова технічної комісії МАК Олексій Морозов: (ГОЛОС)
При цьому, за словами голови технічної комісії МАК Олексія Морозова, виліт президентського літака з Польщі був затриманий щонайменше на півгодини, при цьому екіпаж був під розпис попереджений про метеодані у Смоленську та забезпечений прогнозом погоди за маршрутом польоту.
Водночас, за словами Анодіної, встановлено, що у кабіні пілотів під час посадки перебували сторонні особи, одну з них впізнано за голосом, ідентифікувати ще одну має польська сторона із залученням додаткових експертиз.
Представники МАК пообіцяли, що й подальша робота комісії відбуватиметься у відкритому режимі, а остаточно причини катастрофи літака президента Польщі Леха Качинського будуть встановлені в максимально короткі терміни.
Як повідомляв ГолосUA, катастрофа літака ТУ-154 президента Польщі Леха Качинського сталася 10 квітня під Смоленськом. Разом із Качинським загинули 96 осіб – високопосадовців Польщі, громадські діячі та члени екіпажу.
Д. Кляхін