Підприємство «Адміралтейські верфі» передало ВМФ Росії підводний човен нового покоління — «Санкт-Петербург», будівництво якого тривало 13 років.
Про це повідомила прес-служба підприємства кореспонденту ГолосUA.
Згідно з інформацією, «Санкт-Петербург» — головний човен серії кораблів проекту «Лада», які мають замінити субмарини попереднього покоління проекту «Палтус» (за класифікацією НАТО – «Кіло» або «Варшавянка», які за свою мало шумність отримали ще одне прізвисько – «чорна діра» ).
«Санкт-Петербург» — дизель-електричний підводний човен, і хоча, на думку експертів, такі човни вже застаріли, саме вони є незамінними у Чорному морі, в якому, за міжнародними угодами, заборонено використання атомних підводних човнів та військових кораблів. «Човни нового покоління призначені для знищення підводних човнів, надводних кораблів та суден супротивника, захисту військово-морських баз, морського узбережжя і морських комунікацій, а також ведення розвідки», — зауважила прес-служба.
За словами генерального директора держкорпорації «Ростехнології» Олексія Альошина, «Санкт-Петербург» є «найбільш яскравим інноваційним проектом російського ВПК». На субмарині понад 170 приладів, які раніше не випускалися Росією, вона має неперевершену систему навігації, судноплавства та наведення зброї на призначені цілі, у тому числі за рахунок технологій, які використовувалися раніше у аерокосмічній промисловості. Водночас у кілька разів, у порівнянні із попередниками, знижено рівень шумів, що робить човен майже «невидимим».
Довжина човна – 67 метрів, максимальна швидкість під водою – 21 вузол, на поверхні – 10 вузлів. Субмарина здатна пірнати на глибину до 300 метрів та перебувати у автономному плаванні до 45 діб. Екіпаж – 35 осіб, а головне озброєння – шість торпедних апаратів калібру 533 міліметри.
Зараз на російських стапелях будуються ще дві субмарини такого класу – «Кронштадт» та «Севастополь». Усього у планах військових спорудження восьми човнів проекту «Лада».
Д. Кляхін