Державні випробування нового двигуна для гелікоптерів, створеної компанії «Мотор-Січ» (Запоріжжя), пройдуть у Росії, на військовому авіаремонтному заводі у місті Гатчина Ленінградської області.
Відповідну угоду підписали у Москві представники української компанії «Мотор-Січ» та російської компанії «Двигуни», передав власний кореспондент ГолосUA у Москві.
За словами генерального конструктора Євгена Гриценка, новітній перспективний двигун ТВ3-117ВМА-СБМ1В вже пройшов в Україні державні випробування за програмою національних Збройних Сил. Тепер запорізький виріб проходитиме випробування за програмою російської авіаційного регістру задля отримання відповідного сертифікату та перспективи просунення на російському та інших ринках. У свою чергу фахівці ВПС Росії схвалили проведення випробувань за програмою Міністерства оборони РФ на військовому авіаремонтному заводі в Гатчині. Спеціальний стенд на підприємстві вже готовий для проведення випробування. Два двигуни і гідрогальма вже доставлені із Запоріжжя до Гатчини і випробування мають розпочатися найближчим часом.
За словами генерального конструктора Євгена Гриценка, у новому двигуні застосовані більш надійні і економічні компресор і його турбіна, силова турбіна і інші агрегати. Ще однією перевагою є те, що новий агрегат може зберігати потужність при експлуатації при нагріванні до більш високих температур, аніж попередники. У минулому році на випробуваннях в Конотопі на базі українських ВПС Мі-8 з новим двигуном буквально здивував тим, що без проміжних зупинок при підйомі для охолодження агрегатів, досяг висоти 8100 метрів всього за 13 хвилин.
Весь цикл випробувань нового запорізького виробу розрахований на 350 годин. Двигун буде безперервно працювати на стенді по 5 годин. Потім у відповідності з регламентом — зупинка, огляд і знову включення. У разі успішного проходження випробування та отримання сертифікату новий двигун вироблятимуть у Росії в Гатчині. Перший час, коли військовий завод буде освоювати технологію та налагоджувати виробництво, до Гатчини із Запоріжжя будуть поставлятися вже готові вузли та агрегати для складання нових двигунів. А надалі там буде розгорнуто повномасштабне виробництво всього виробу.