Україна може втратити острів Майкан на Дунаї.
Прикордонну колізію навколо нього створила сама річка. Раніше і форватер, і кордон проходили рукавом між островом та берегом. Однак 1948 року форватер обмілів, і нову дорогу для кораблів вирішили прокладати з іншого боку. Фарватер змінився, а кордон залишився на тому ж самому місці.
"На острові ніякої господарської діяльності не ведеться, він дикий. Має довжину близько півтора кілометра і шириною 600-800 метрів", — розповів керівник відділу Кіліївського посту Держприкордонслужби Володимир Гришаєнко.
За словами помічника голови Державної прикордонної служби Бориса Трегубова, румунська делегація у складі україно-румунської комісії починаючи з квітня 2009 року вперше здійснила спробу провести лінію кордону в районі острова Майкан по північному рукаву, який ближче до нашого українського берегу.
Якщо кордон перенести на інший рукав, острів опиниться на румунській території, а судноплавний коридор на цій ділянці стане спільним.
Румунії потрібен не острів, а цей рукав, — каже Трегубов, — він ширший і більш глубокий.
Нічого особистого, тільки бізнес — пояснює депутат Геннадій Задирко. Відтоді як Україна збудувала судноплавний вихід із Дунаю в гирлі Бистре, дедалі більше кораблів віддають перевагу новому українському коридору. Румунія рахує втрати та шукає реваншу.
"Румунія наполегливо претендує на цей острів і ще на гряду островів. Бажаючи їх забрати до себе. Справа тому, що острів Майкан не самий великий острів. Там лише кілька тисяч метрів квадратних загальна площа. Є острова і більше. Але це дуже опасний прецедент", — пояснив Задирко.
За матеріалами: ТСН />