Створення спільного підприємства між українським Державним авіабудівним концерном “Антонов” та Російською Об'єднаною авіаційною корпорацією (ОАК РФ) вимагає прозорості, водночас не є єдиним шляхом врятувати український авіапром з кризи.
Таку думку висловив директор Центру дослідження армії, конверсії та роззброєння Валентин Бадрак в інтерв'ю кореспонденту ГолосUA.
Він наголосив, що самостійно українському літакобудуванню із кризи не вийти.
“Інтегруватися потрібно, і російська сторона насправді тут має козирі у вигляді ринку для української продукції”, — підкреслив експерт.
Водночас, за словами В. Бадрака, співпраця із Росією має і мінуси “у вигляді втрати контролю над авіапромом та технологічним відставанням самого російського літакобудування”. “Тому, варто об’єднання здійснювати за ринковими прозорими механізмами, із тендером, із запрошенням західних оборонних компаній, із проведенням незалежного аудиту українського та російського підприємств, за умов вибору російської версії розвитку”, — зауважив він.
“Поки що те, що відбулося між ОАК РФ та ДК „Антонов”, не є об’єднанням і проблем для розвитку національного авіабудування жодним чином не зняло. Навіть питання податків при поставках комплектуючих не розв’язане. Тому казати про остаточний результат зарано, можна лише аналізувати сценарії”, — сказав В. Бадрак.
При цьому він додав, що на його погляд “об’єднання із російським авіапромом не є єдиним та безальтернативним варіантом для України”.
Нагадаємо, Прем'єр-міністр України Микола Азаров та голова російського уряду Володимир Путін неодноразово заявляли про можливість створення спільного підприємства авіапромів обох країн. Водночас, В. Путін наголошував, що “альтернативи об’єднанню авіаційних промисловостей Росії і України немає, але це треба робити тільки на ринкових засадах”.
Н. Виноградська