Щоб повернути довіру вкладників банків, потрібно зробити внески для населення простими і зрозумілими.
Таку думку висловив голова правління «Райффайзен Банку Аваль» Володимир Лавренчук.
«Ніяких креативних продуктів я б не рекомендував робити для масових вкладників. Повинно бути три продукти: поточний, ощадний внесок і депозит на строк. Населення повинно мати дуже простий і чіткий сценарій — де і як можна зберігати заощадження», — наголосив банкір.
За його словами, саме за допомогою заплутаних і складних схем найчастіше обманюють вкладників. «Ми знаємо, що людей обманюють всілякими ставками, і саме це руйнує довіру. Я думаю, що креативщики, котрі вигадують продукти з итм, щоб перемогти вкладника, — це не те завоювання. Тому що ми маємо справу з 48 мільйонами людей, і тут повинні працювати прості й прозорі інструменти», — відзначив він.
Лавренчук також підкреслив, що головна причина сваволі з внесками полягає у безвідповідальності цілої низки установ за свої дії перед населенням і відсутності контрою за цим процесом.
«Регулятивний внесковий бізнес не був предметом контролю. Сьогодні цей бізнес перевіряється щоденно, ведуться звіти — що, хто, кому дає, прораховуються ризики. Раніше у бізнесі це вважалося зоною поза ризиками. Насправді ж склалося так, що внески стали візуальною першопричиною української кризи. Тому я гадаю, що без регулятивних втручань сформувати більшу довіру до фінансових інститутів не вдасться», —-переконаний Лавренчук.
За матеріалами: Дзеркало тижня