ГолосUA
10:08 26/12/2010

Столична влада пообіцяла, що кияни вже в наступному році не падатимуть в ями з окропом

color="#393637">
face="Times New Roman, serif">
size="4">Від початку опалювального сезону на теплотрасах
color="#393637">
face="Times New Roman, serif">
size="4">Києва
color="#393637">
face="Times New Roman, serif">
size="4"> було зафіксовано майже 2 000 аварій — понад 5—6 щодня, під час яких багато витікає води, розмивається ґрунт і провалюється асфальтне покриття. Дуже часто перехожі потрапляють у такі провали з окропом й отримують значні опіки. Фахівці зазначають, що система водопостачання столиці зношена на 70% і потребує ремонту та заміни.
face="Times New Roman, serif">
size="4">

color="#393637">
face="Times New Roman, serif">
size="4">Зокрема, під Києво-Печерською лаврою розміщена стара, ще дореволюційна, зливова каналізація. Вона зносилася уже на 80% і може спричиняти провали ґрунту в цій частині столиці. Останнім часом до списку ще додають пориви теплотрас, через які витікає майже 50% запущеної в систему води, за яку люди сплачують із власної кишені.

color="#393637">“
face="Times New Roman, serif">
size="4">Причиною виникнення таких надзвичайних ситуацій є зношеність бітумно-перелітних труб, яких у місті прокладено понад 100 кілометрів. Порив теплоносія такого типу неможливо виявити одразу, поки оперативні служби шукають аварійне місце — витік води вимиває ґрунти, що призводить до провалів асфальтобетонного покриття”, — пояснив перший заступник голови Київської міської державної адміністрації Олександр Мазурчак.

color="#393637">
face="Times New Roman, serif">
size="4">Комунікаційні системи столиці зношені на 70 відсотків. Сотні кілометрів теплотрас експлуатують понад 20 років, хоча середній термін експлуатації труб великих діаметрів приблизно 16 років, а внутрішніх тепломереж — 8 років. Однак значна частина мереж, якими подають воду, мають зношеність навіть не 20, інколи й 50 років.

face="Times New Roman, serif">
size="4">
color="#393637">Двічі на рік мережі підлягають гідравлічним і температурним випробовуванням — перед початком опалювального сезону й після нього. Проте якщо труби старі, то такі випробовування тільки погіршують їх стан і сприяють швидшому зношуванню. Та все ж успішне проходження системою цих випробовувань не є гарантією, що теплотраса не буде пошкоджена протягом сезону.

face="Times New Roman, serif">
size="4">
color="#393637">Вчасна діагностика дає змогу виявити і попередити нещасні випадки, що стаються з людьми, адже велика кількість труб є зношеними і потребує ремонту. А тих коштів, що їх виділяє влада, часто не вистачає для ремонту всіх ділянок. Тож заздалегідь визначені найаварійніші місця дають змогу спрямувати гроші туди, де ремонт потрібно виконати негайно, а на місцях, які не підлягають ремонту, мережі потрібно замінити.

face="Times New Roman, serif">
size="4">
color="#393637">Міська влада пообіцяла, що в
color="#393637">наступному році в столиці
color="#393637">замінять
color="#393637"> найпроблемніші ділянки тепломереж та інших комунікаційних систем, що можуть становити загрозу для життя мешканців столиці. “Ми вже розробили програму з заміни мереж міста. Протягом трьох років плануємо замінити їх на попередньо ізольовані сучасні труби. Вже у наступному році вирішимо питання проблемних аварійних ділянок теплових мереж, які можуть загрожувати життю та здоров’ю киян”, — зазначив перший заступник голови КМДА Олександр Мазурчак.

face="Times New Roman, serif">
size="4">За матеріалами: Хрещатик

Читайте также по теме