Окружний суд у Спеціальному адміністративному районі Китаю Сянґан (Гонконг) визнав сьогодні капітана українського транспортно-буксирного судна «Нафтогаз-67» Юрія Кулемесіна, а також капітана китайського суховантажного судна «Яохай» Лю Бо і двох його місцевих лоцманів у створенні загрози життю на морі.
Ідеться про зіткнення цих суден іще 22 березня 2008 року в тумані поблизу узбережжя Гонконгу, внаслідок якого «Нафтогаз-67» за лічені хвилини затонув із 18 членами свого екіпажу. Врятувалися лише 6 українців і 1 громадянин Китаю, що був на борту.
Суд вирішив, що звинувачувані мали «достатньо часу», щоб розійтися й уникнути зіткнення, але почали щось робити лише за хвилину до нього.
Серед іншого, суд встановив, що український буксир тримався самої середини судноплавного каналу й не звільняв цю позицію попри те, що його капітан бачив, що назустріч іде в 44 рази більший китайський суховантаж.
Усі четверо не визнали своєї вини.
Зокрема, 45-річний український капітан заявив, що не чув попереджувальних гудків китайського судна.
Вирок визнаним винними мають винести в п’ятницю.
Суддя Сузана Д’Алмада Ремедіос дала знати, що неминучим буде вирок у вигляді ув’язнення.
Розгляд справи в суді мав початися ще в 2008 році, але його початок багато разів відкладали.
За даними морської поліції Гонконгу, це було перше в історії цього регіону зіткнення суден зі смертельним наслідками і одночасно найбільше зіткнення за своїми масштабами.
За матеріалами: "Радіо "Свобода"