Лідер об’єднаної демократичної опозиції Юлія Тимошенко прагне того, щоб в Україні, як в державах з розвиненою економікою, споживач здійснював керівну функцію на споживчому ринку і був забезпечений якісними товарами та послугами.
"Ми маємо бути зацікавленими у налагодженні діалогу між споживачами, продавцями та виробниками. Я вірю в те, що, консолідувавши зусилля, ми створимо належні умови для забезпечення споживачів якісними і безпечними товарами та послугами. Ми разом маємо працювати для того, щоб рівень захисту прав споживачів зростав одночасно з розвитком національної економіки, впровадженням нових систем якості та підтримкою конкурентоспроможності виробників", — заявляє Юлія Тимошенко.
На її думку, сьогодні завданням першочергової ваги є задоволення культурних, духовних і освітніх потреб людини, створення умов для споживання високоякісної і безпечної продукції і надання послуг згідно з стандартами та нормами Європейського співтовариства.
Юлія Тимошенко наголошує, що нормальне функціонування ринку є неможливим без гарантування балансу між інтересами виробника та споживача, без довіри споживача до виробника. "Відповідно до європейських стандартів, задоволення потреб споживачів має стояти на першому місці. Прагнучи до вершин досконалості в організації всього суспільного життя, держава повинна робити все для поліпшення якості життя кожного громадянина", — заявляє лідер опозиції.
Питання захисту прав споживачів, підвищення добробуту громадян, поліпшення якості їх життя завжди знаходило відображення у діях уряду Юлії Тимошенко та його програмних документах. В Україні діє підписана Юлією Тимошенко Державна цільова програма захисту прав споживачів на 2008-2011 роки.
Програма передбачає підвищення якості вітчизняної продукції і її конкурентоспроможності, розроблення нових та приведення чинних актів законодавства з питань захисту прав споживачів у відповідність з вимогами ЄС, забезпечення захисту внутрішнього ринку від небезпечної та низькоякісної продукції, здійснення заходів щодо роз’яснення законодавства у сфері захисту прав споживачів серед населення через засоби масової інформації та заклади освіти, удосконалення прийомів і способів контролю якості та безпеки продукції, що реалізується на споживчому ринку тощо.
Рух щодо захисту прав споживачів має свою історію. Ще в IV столітті до нашої ери в стародавньому Херсонесі існував метрологічний нагляд, а наглядачі на ринках слідкували за торгівлею та захищали права споживачів. В Англії у 1200 році король карав за нечесну практику в торгівлі.
Довідка: Всесвітній день захисту прав споживачів відзначається щороку 15 березня у річницю виступу Президента США Джона Кеннеді у Конгресі у 1961 році, коли вперше було сформульовано чотири основні права споживача: право на безпеку, право на інформацію, право на вибір і право бути почутим.