В разі повернення мита на імпорт автомобілів до 25%, автоімпортери прогнозують зростання потоку контрабанди та подальше використання фіктивних схем ввезення автомобілів в Україну.
Як повідомив кореспондент ГолосUA. таку реакцію на заплановане підвищення мита висловили представники “Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів” сьогодні під час прес-конференції у Києві.
За словами генерального директора “ВААІД” Олега Назаренка, “Антикризовий пакет №2”, який сьогодні розробляється урядом та Верховною Радою, передбачає підвищення ввізного мита на автомобілі з 10% до 25% . Також призведе до суттєвого скорочення надходжень до держбюджету України.
“Сьогодні існує 14 схем, за якими можна з використанням лазівок в законодавстві, ввозити автомобілі без сплати будь-яких податків: схема “фіктивна спадщина”, схема “переїзду на постійне місце проживання”, схема “пільговиків” тощо. Цими схемами сьогодні мало хто користується, тому що сплатити 10% мита краще, ніж давати хабарі чиновникам”, — зазначив посадовець.
Він також повідомив, що така митна політика протирічить правилам СОТ, і завдяки необґрунтованому підвищенню мита Україна ризикує покинути Світову організацію торгівлі. “Ми вже провели відповідні консультації із штаб-квартирою в СОТ, і нам пояснили, що державі-члену СОТ дозволяється підвищувати мито на деякі товари в разі кризового стану платіжного балансу. Але у СОТ пояснили, що кризовий стан наступає, коли валютні резерви країни менше за тримісячний об’єм імпорту. Згідно до даних Держкомстату, за період січень-вересень 2008 року дефіцит платіжного балансу складає $12,4 млрд. що значно менше золотовалютного резерву країни, тому до кризового стану платіжного балансу нам ще далеко”, — повідомив Олег Назаренко