У 2009-му році туристів в Україні поменшає на 40%. Більше за всіх постраждають компанії, які спеціалізуються на виїзному туризмі. Такі прогнози директора мережі туристичних агенств "Галопом по Європам" Тараса Демури.
Наприклад, якщо у 2008 році, за підрахунками Т.Демури, путівки придбали близько /> 1,5 млн українців, то за весь 2009-й рік буде продано менше 1 млн турів.
Першими постраждають оператори виїзного туризму. У минулому році їхній прибуток перевищив 6 млрд гривень (70-75% усього обороту українського турринку), у нинішньому — може впасти приблизно до 4-5 млрд грн. «Попит на травневі тури у нашому агентстві впав на 10-20%, у середньому по ринку — майже вдвічі, — прокоментував гендиректор туристичної компанії «Феєрія» Ігор Захаренко.- «Рік тому наприкінці березня більшість груп вже були набрані, наразі — ні».
Змінилась також і структура попиту: майже не цікаві тури середнього цінового сегменту. «Якщо раніше у нас було три категорії клієнтів — зі скромними запитами, середній клас та відпочивальники по-багатому, сьогодні залишилось тільки дві: «дуже скромно» та «ціна не цікавить», — поділився враженнями Ігор Короленко, директор туристичної компанії «Загір’я».
Проте, нинішнім цінам далеко до минулорічних, коли «горящі» путівки на травневі свята продавались по собівартості. «У першій половині 2008-го можна було на тиждень з’їздити до Єгипту (5-ти зірковий готель) за $250-300, до Туреччини — за $350 -400, — згадує гендиректор Оріон-Туру. — У цьому році таких цін на популярні маршрути не буде. Кількість чартерних рейсів за основним масовим напрямком (Єгипет та Туреччина) різко скоротилась. Якщо у 2008-му здійснювалось кілька рейсів на день, то наразі — кілька на тиждень. Тому якщо раніше у агентств лишались нерозпродані квитки, то сьогодні їх просто немає».
Не буде у цьому році значних знижок на «горящі» європейські тури. Розцінки на відпочинок у країнах Європи і так знизились у доларовому еквіваленті. За словами Наталі Новосад, на регулярні рейси до Європу авіакомпанії пропонують дисконт до 30%. На 20% впала вартість проживання в отелях Угорщини, Чехії, Франції. Проте напливу клієнтів все одно немає, і туркомпанії скорочують кількість заброньованих номерів та чартерів.
Падіння попиту на травневі тури учасники ринку пояснюють і тим, що більшість потенційних туристів до останнього чекають «горящих» пропозицій. «Туристи дарма чекають «горящих» турів», — попередив гендиректор Феєрії Ігор Захаренко, додавши, що за півціни цієї весни нікуди не поїдеш.